ALD voegt remarketingvestigingen samen

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
De vestiging in Meerkerk was de eerste remarketinglocatie van ALD in Nederland. (Foto: ALD Automotive)

Dat meldt ALD Automotive.

De vestigingen in Meerkerk en Nieuwendijk bieden volgens de leasemaatschappij onvoldoende ruimte om de huidige groei en het toekomstige volume van de te verkopen leaseauto’s op te vangen.

De vloot van ALD groeide het afgelopen jaar met 23 procent in Nederland. “Het is belangrijk om nu alvast te anticiperen op de leaseauto’s die straks terug gaan komen”, stelt Frank Alofs, operations director van ALD Automotive. “In 2020 verwachten we op jaarbasis rond de 10.000 voertuigen terug te krijgen. Dat redden we simpelweg niet met de huidige capaciteit.”

Niet voor particulieren

Tijdens het Fleet Europe Forum in december in Portugal, vertelde Frédéric van Heems, group remarketing director bij ALD Automotive Group, een duidelijke b2c-strategie te hebben voor de remarketing. In Denemarken is het b2c-platform Qigo daarop ingericht. In Nederland wordt bij de selectie van een nieuwe locatie niet specifiek rekening gehouden met verkoop aan particulieren, benadrukt ALD. Vanaf de nieuwe locatie wordt voornamelijk aan handelaren en dealers verkocht, zoals tot nu toe ook het geval is bij de huidige vestigingen. Bij ALD hebben berijders ook de mogelijkheid hun leaseauto te kopen aan het einde van het contract.

Daarnaast vindt er de uitgifte, inname en stalling van huurauto’s plaats. Belangrijke selectiecriteria voor de nieuwe locatie zijn: een parkeerruimte van 25.000 m2 en bij voorkeur gelegen langs de A27. Het huurcontract van de huidige locaties loopt af begin 2019.

ALD voegt remarketingvestigingen samen | Automotive Online

ALD voegt remarketingvestigingen samen

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
De vestiging in Meerkerk was de eerste remarketinglocatie van ALD in Nederland. (Foto: ALD Automotive)

Dat meldt ALD Automotive.

De vestigingen in Meerkerk en Nieuwendijk bieden volgens de leasemaatschappij onvoldoende ruimte om de huidige groei en het toekomstige volume van de te verkopen leaseauto’s op te vangen.

De vloot van ALD groeide het afgelopen jaar met 23 procent in Nederland. “Het is belangrijk om nu alvast te anticiperen op de leaseauto’s die straks terug gaan komen”, stelt Frank Alofs, operations director van ALD Automotive. “In 2020 verwachten we op jaarbasis rond de 10.000 voertuigen terug te krijgen. Dat redden we simpelweg niet met de huidige capaciteit.”

Niet voor particulieren

Tijdens het Fleet Europe Forum in december in Portugal, vertelde Frédéric van Heems, group remarketing director bij ALD Automotive Group, een duidelijke b2c-strategie te hebben voor de remarketing. In Denemarken is het b2c-platform Qigo daarop ingericht. In Nederland wordt bij de selectie van een nieuwe locatie niet specifiek rekening gehouden met verkoop aan particulieren, benadrukt ALD. Vanaf de nieuwe locatie wordt voornamelijk aan handelaren en dealers verkocht, zoals tot nu toe ook het geval is bij de huidige vestigingen. Bij ALD hebben berijders ook de mogelijkheid hun leaseauto te kopen aan het einde van het contract.

Daarnaast vindt er de uitgifte, inname en stalling van huurauto’s plaats. Belangrijke selectiecriteria voor de nieuwe locatie zijn: een parkeerruimte van 25.000 m2 en bij voorkeur gelegen langs de A27. Het huurcontract van de huidige locaties loopt af begin 2019.