Remarketing op z’n best: Bleeker & de Jong

Brand story • In het oosten van ons land is sinds 2008 Bleeker & de Jong gevestigd, op een locatie in Hardenberg met 20.000 m² ruimte en een modern pand, waar remarketing op uiterst professionele wijze wordt bedreven.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
“Jaarlijks taxeren we ongeveer 100.000 auto's voor dealerbedrijven en fungeren we als de ‘dealmaker’”

Volgens Sander de Jong, eigenaar van Bleeker & de Jong, speelt een groothandelsbedrijf of ‘remarketingpartner’ een veelzijdige rol en is een goede handelspartner van grote waarde voor dealerbedrijven, leasemaatschappijen en fleetowners. “Binnen ons bedrijf hebben we verschillende afdelingen die elk een eigen rol vervullen. Zo verstrekken we al jarenlang taxatiewaarden aan onze relaties. Jaarlijks taxeren we ongeveer 100.000 auto’s voor dealerbedrijven en fungeren we als de ‘dealmaker’ op het juiste moment. Voor onze klanten is het van cruciaal belang om binnen een uur een goed bod te ontvangen, zodat ze de deal kunnen sluiten op het juiste moment.” Daarnaast koopt het bedrijf ook auto’s in van particulieren, die we vervolgens aanbieden aan ons B2B-netwerk. De Jong: “Het is een bewuste keuze geweest om ons uitsluitend op B2B-verkoop te richten en het contact met de consument over te laten aan onze klanten. Bij ons als autogroothandel draait het om massa en snelheid. We zorgen er altijd voor dat we een verse voorraad hebben tegen de actuele prijzen. Jaarlijks verhandelen we ruim 8.000 auto’s in ons netwerk. We hebben jaren geleden al besloten om volop te investeren in onze relaties, omdat we in alles wat we doen denken aan langetermijnrelaties.”

Transparantie

Een van de sterke punten die het bedrijf biedt is de transparantie qua voorraad. Bij Bleeker & de Jong wordt elke auto geleverd met een duidelijk inspectierapport en een fotorapportage die ook door klanten kan worden gebruikt. Dit stelt garagisten in staat om de aangekochte auto direct aan potentiële kopers aan te bieden, met volledige helderheid over de staat van het voertuig. Een ander belangrijk voordeel is dat alle auto’s die men aanbiedt direct gekocht kunnen worden.

Volledige exportproces in eigen beheer

Als een van de weinige groothandelsbedrijven heeft men in 2021 de strategische keuze gemaakt om een eigen vestiging in Duitsland te openen. Hierdoor wordt het volledige exportproces in eigen beheer uitgevoerd, op slechts een paar kilometer afstand van de hoofdvestiging. “De internationale autohandel ondervindt veel tegenwerking van instanties, terwijl samenwerken en eenduidige wet en regelgeving veel betere resultaten zou opleveren”, aldus de Jong. “We hebben deze strategische keuze gemaakt en kunnen onze relaties binnen 5 dagen de aangekochte auto uitleveren, op de manier zoals ze van ons gewend zijn. Ook de inkoop vanuit Duitsland wordt georganiseerd door onze GmbH, meerdere relaties maken hiervan gebruik omdat Duitse leveranciers niet altijd willen exporteren.”

Remarketing op z’n best: Bleeker & de Jong | Automotive Online

Remarketing op z’n best: Bleeker & de Jong

Brand story • In het oosten van ons land is sinds 2008 Bleeker & de Jong gevestigd, op een locatie in Hardenberg met 20.000 m² ruimte en een modern pand, waar remarketing op uiterst professionele wijze wordt bedreven.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
“Jaarlijks taxeren we ongeveer 100.000 auto's voor dealerbedrijven en fungeren we als de ‘dealmaker’”

Volgens Sander de Jong, eigenaar van Bleeker & de Jong, speelt een groothandelsbedrijf of ‘remarketingpartner’ een veelzijdige rol en is een goede handelspartner van grote waarde voor dealerbedrijven, leasemaatschappijen en fleetowners. “Binnen ons bedrijf hebben we verschillende afdelingen die elk een eigen rol vervullen. Zo verstrekken we al jarenlang taxatiewaarden aan onze relaties. Jaarlijks taxeren we ongeveer 100.000 auto’s voor dealerbedrijven en fungeren we als de ‘dealmaker’ op het juiste moment. Voor onze klanten is het van cruciaal belang om binnen een uur een goed bod te ontvangen, zodat ze de deal kunnen sluiten op het juiste moment.” Daarnaast koopt het bedrijf ook auto’s in van particulieren, die we vervolgens aanbieden aan ons B2B-netwerk. De Jong: “Het is een bewuste keuze geweest om ons uitsluitend op B2B-verkoop te richten en het contact met de consument over te laten aan onze klanten. Bij ons als autogroothandel draait het om massa en snelheid. We zorgen er altijd voor dat we een verse voorraad hebben tegen de actuele prijzen. Jaarlijks verhandelen we ruim 8.000 auto’s in ons netwerk. We hebben jaren geleden al besloten om volop te investeren in onze relaties, omdat we in alles wat we doen denken aan langetermijnrelaties.”

Transparantie

Een van de sterke punten die het bedrijf biedt is de transparantie qua voorraad. Bij Bleeker & de Jong wordt elke auto geleverd met een duidelijk inspectierapport en een fotorapportage die ook door klanten kan worden gebruikt. Dit stelt garagisten in staat om de aangekochte auto direct aan potentiële kopers aan te bieden, met volledige helderheid over de staat van het voertuig. Een ander belangrijk voordeel is dat alle auto’s die men aanbiedt direct gekocht kunnen worden.

Volledige exportproces in eigen beheer

Als een van de weinige groothandelsbedrijven heeft men in 2021 de strategische keuze gemaakt om een eigen vestiging in Duitsland te openen. Hierdoor wordt het volledige exportproces in eigen beheer uitgevoerd, op slechts een paar kilometer afstand van de hoofdvestiging. “De internationale autohandel ondervindt veel tegenwerking van instanties, terwijl samenwerken en eenduidige wet en regelgeving veel betere resultaten zou opleveren”, aldus de Jong. “We hebben deze strategische keuze gemaakt en kunnen onze relaties binnen 5 dagen de aangekochte auto uitleveren, op de manier zoals ze van ons gewend zijn. Ook de inkoop vanuit Duitsland wordt georganiseerd door onze GmbH, meerdere relaties maken hiervan gebruik omdat Duitse leveranciers niet altijd willen exporteren.”