ALD besteedt remarketing uit aan berijder

Floor Vink Floor Vink

De leasemaatschappij presenteerde vandaag zijn internationale toekomstplannen aan de Europese pers in het Mobility Experience Center van ALD Automotive in Hoofddorp.

Het idee van de remarketing door de berijder zelf komt uit het Nederlandse team, vertelt Carel Bal (foto), ceo van ALD Automotive Nederland. “Daarom start de pilot ook in ons land, de marketingafdeling heeft het bedacht. Op deze manier halen we een extra schakel uit het remarketingproces, bijvoorbeeld een handelaar.” In de MyALD-app, een app voor berijders en fleetmanagers, krijgt een berijder het aanbod de auto zelf te kopen. “Wil ‘ie dat niet, kan hij de auto delen op social media en vragen of iemand in zijn sociale netwerk geïnteresseerd is in de occasion.”

Lees meer op Fleet&Mobility.

Reacties

  • Rolf van Essen

    Berijders auto’s aanbieden is niet echt nieuw. De de remarketing uitbesteden aan de berijder en de handelaar uit het remarketingproces halen zijn dat zeker wel, zeker in een pilotfase. Interessant vind ik de additionele verkoopkosten, zoals de arbeidskosten en de kosten voor een te verwachten langer proces. De zoetjes zullen makkelijk worden verkocht, maar wat doe je met de zuurtjes? Facebooken, of worden deze per opbod verkocht aan de handel, die in tegenstelling tot de berijder, niet in de gelegenheid is om “rechtuit” te kopen?
    Veranderingen blijven een uitdaging. Wellicht leuk om het Ziggodome af te huren voor de remarketingborrel. Zou wel sportief zijn als ALD de bitterballen verdeelt naar koopvolume per klant.

ALD besteedt remarketing uit aan berijder | Automotive Online

ALD besteedt remarketing uit aan berijder

Floor Vink Floor Vink

De leasemaatschappij presenteerde vandaag zijn internationale toekomstplannen aan de Europese pers in het Mobility Experience Center van ALD Automotive in Hoofddorp.

Het idee van de remarketing door de berijder zelf komt uit het Nederlandse team, vertelt Carel Bal (foto), ceo van ALD Automotive Nederland. “Daarom start de pilot ook in ons land, de marketingafdeling heeft het bedacht. Op deze manier halen we een extra schakel uit het remarketingproces, bijvoorbeeld een handelaar.” In de MyALD-app, een app voor berijders en fleetmanagers, krijgt een berijder het aanbod de auto zelf te kopen. “Wil ‘ie dat niet, kan hij de auto delen op social media en vragen of iemand in zijn sociale netwerk geïnteresseerd is in de occasion.”

Lees meer op Fleet&Mobility.

Reacties

  • Rolf van Essen

    Berijders auto’s aanbieden is niet echt nieuw. De de remarketing uitbesteden aan de berijder en de handelaar uit het remarketingproces halen zijn dat zeker wel, zeker in een pilotfase. Interessant vind ik de additionele verkoopkosten, zoals de arbeidskosten en de kosten voor een te verwachten langer proces. De zoetjes zullen makkelijk worden verkocht, maar wat doe je met de zuurtjes? Facebooken, of worden deze per opbod verkocht aan de handel, die in tegenstelling tot de berijder, niet in de gelegenheid is om “rechtuit” te kopen?
    Veranderingen blijven een uitdaging. Wellicht leuk om het Ziggodome af te huren voor de remarketingborrel. Zou wel sportief zijn als ALD de bitterballen verdeelt naar koopvolume per klant.