Dirk Barten start leasebedrijf

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat meldt het bedrijf.

Voor de leaseactiviteiten heeft Dirk Barten Autolease opgericht. De leasemaatschappij legt zich toe op zowel de zakelijke- als privéleasemarkt. Volgens dga Dirk Barten zijn er twee belangrijke redenen om een leasemaatschappij te starten. “De afgelopen jaren was er met Hyundai weinig eer te behalen op de zakelijke markt. Maar door de veranderende bijtelling en de komst van nieuwe Hyundai-modellen zoals de Ioniq, doen we weer mee op de zakelijke markt. Terwijl we bij private lease denken zelf een betere propositie neer te kunnen leggen dan we aan konden bieden via andere partners (Hyundai werkte onder meer samen met Leaseplan, red).” 

Het afgelopen jaar heeft het bedrijf gezocht naar een partner om mee samen te werken. “We hebben bij collega’s geïnformeerd naar hun ervaringen met leasepartners en op basis daarvan voor Bovemij, dat in 2012 Care4lease kocht, gekozen. Met de komst van de Ioniq is het nu tijd om live te gaan. We zien veel interesse in de auto en hebben van zowel de hybride als EV al een aantal auto’s verkocht.”

Barten is voorzichtig als het gaat om aantallen. “Maar ik denk dat we minstens honderd tot honderdvijftig contracten per jaar moeten kunnen inzetten.”

De Hyundai Ioniq is op zowel de Autonieuws-pagina in Automotive als in het Restwaardejournaal uitgebreid besproken.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Dirk Barten start leasebedrijf | Automotive Online

Dirk Barten start leasebedrijf

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat meldt het bedrijf.

Voor de leaseactiviteiten heeft Dirk Barten Autolease opgericht. De leasemaatschappij legt zich toe op zowel de zakelijke- als privéleasemarkt. Volgens dga Dirk Barten zijn er twee belangrijke redenen om een leasemaatschappij te starten. “De afgelopen jaren was er met Hyundai weinig eer te behalen op de zakelijke markt. Maar door de veranderende bijtelling en de komst van nieuwe Hyundai-modellen zoals de Ioniq, doen we weer mee op de zakelijke markt. Terwijl we bij private lease denken zelf een betere propositie neer te kunnen leggen dan we aan konden bieden via andere partners (Hyundai werkte onder meer samen met Leaseplan, red).” 

Het afgelopen jaar heeft het bedrijf gezocht naar een partner om mee samen te werken. “We hebben bij collega’s geïnformeerd naar hun ervaringen met leasepartners en op basis daarvan voor Bovemij, dat in 2012 Care4lease kocht, gekozen. Met de komst van de Ioniq is het nu tijd om live te gaan. We zien veel interesse in de auto en hebben van zowel de hybride als EV al een aantal auto’s verkocht.”

Barten is voorzichtig als het gaat om aantallen. “Maar ik denk dat we minstens honderd tot honderdvijftig contracten per jaar moeten kunnen inzetten.”

De Hyundai Ioniq is op zowel de Autonieuws-pagina in Automotive als in het Restwaardejournaal uitgebreid besproken.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.