Belastingdienst jaagt op zakenauto

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • maarten exterman

    Het zou mooi zijn als ze de bijteling afschaffen.
    Dat scheelt ook weer een stuk milieuvervuiling en brandstofverbruik.
    Want hoeveel zakenauto-rijders hebben er niet een tweede auto bij om de bijtelling te ontlopen. Dat zijn vaak oudere modellen, die niet aan de laatste milieu eisen voldoen, zoals de gemiddelde zakenauto daar wel aan voldoet.
    Die zijn toch gemiddeld niet ouder dan 3-4 jaar.
    Ik vraag me af wanneer de belastingdienst ook de hamer of de boormachine van de baas gaat belasten, waarmee de bouwvakker in het weekend zijn schutting maakt……

  • Fiscalist

    Volledig mee eens.. of de belastingdienst medewerker die zijn / haar aangifte door een collega laat controleren. Of de agent de zijn / haar boete door een collega laat verscheuren. Of de botenhandelaar die in het weekend met een demosloep rondjes aan het varen is met z’n vrienden.

  • Prius

    Of de hybride rijder die de lagere bijtelling gebruikt om meer verskeersovertredingen te maken “want ik heb toch over ten opzichte van een normale auto”

  • Geert

    Een varken en een zog hebben nooit genog, is een Brabantse uitspraak.
    Waarom niet de bijtelling regeling zoals die in Duitsland gehanteerd word.
    Je betaalt 1% over je bruto inkomen bijtelling voor de auto van de zaak.
    Iemand die circa € 30.000,= bruto per jaar verdiend zal van zijn baas echt geen Mercedes E-klasse rijden, maar waarschijnlijk een Opel Corsa.
    Iemand die € 200.000,= bruto verdient rijd waarschijnlijk wel in een Mercedes S-Klasse.
    Op die manier ontvangt de belastingdienst altijd zijn aandeel in het zakelijk gebruik van de auto’s.

  • Ivar Volder

    Hm, gezien de kop van dit artikeltje: Die beste man heet natuurlijk niet voor niets “de Jager”.

Belastingdienst jaagt op zakenauto | Automotive Online

Belastingdienst jaagt op zakenauto

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • maarten exterman

    Het zou mooi zijn als ze de bijteling afschaffen.
    Dat scheelt ook weer een stuk milieuvervuiling en brandstofverbruik.
    Want hoeveel zakenauto-rijders hebben er niet een tweede auto bij om de bijtelling te ontlopen. Dat zijn vaak oudere modellen, die niet aan de laatste milieu eisen voldoen, zoals de gemiddelde zakenauto daar wel aan voldoet.
    Die zijn toch gemiddeld niet ouder dan 3-4 jaar.
    Ik vraag me af wanneer de belastingdienst ook de hamer of de boormachine van de baas gaat belasten, waarmee de bouwvakker in het weekend zijn schutting maakt……

  • Fiscalist

    Volledig mee eens.. of de belastingdienst medewerker die zijn / haar aangifte door een collega laat controleren. Of de agent de zijn / haar boete door een collega laat verscheuren. Of de botenhandelaar die in het weekend met een demosloep rondjes aan het varen is met z’n vrienden.

  • Prius

    Of de hybride rijder die de lagere bijtelling gebruikt om meer verskeersovertredingen te maken “want ik heb toch over ten opzichte van een normale auto”

  • Geert

    Een varken en een zog hebben nooit genog, is een Brabantse uitspraak.
    Waarom niet de bijtelling regeling zoals die in Duitsland gehanteerd word.
    Je betaalt 1% over je bruto inkomen bijtelling voor de auto van de zaak.
    Iemand die circa € 30.000,= bruto per jaar verdiend zal van zijn baas echt geen Mercedes E-klasse rijden, maar waarschijnlijk een Opel Corsa.
    Iemand die € 200.000,= bruto verdient rijd waarschijnlijk wel in een Mercedes S-Klasse.
    Op die manier ontvangt de belastingdienst altijd zijn aandeel in het zakelijk gebruik van de auto’s.

  • Ivar Volder

    Hm, gezien de kop van dit artikeltje: Die beste man heet natuurlijk niet voor niets “de Jager”.