‘Ford Europa opgesplitst’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De Halewood fabriek van Ford uit de jaren zestig. Ford of Europe ontstond door het samenvoegen van de Britse en Duitse autofabrieken van het merk. (Foto: Ford)

Ford of Europe GmbH zal worden opgesplitst en na 55 jaar geen aparte divisie meer zijn binnen de Ford Motor Company. Dat meldt Automotive News Europe op basis van uitspraken van cfo John Lawler. Ford Nederland heeft het bericht bevestigd.

Vanaf 2023 zullen de regionale resultaten worden verdeeld binnen vijf nieuwe, wereldwijde divisies. De veranderingen in de organisatiestructuur moeten Ford toekomstbestendiger maken. Zo splitst de autofabrikant zijn activiteiten voor personenauto’s op in een e-divisie om zo de elektrificatie te bevorderen (genaamd Ford Model e) en Ford Blue voor verbrandingsmotoren. Deze nieuwe divisies zullen bestaan ​​naast drie andere afdelingen: de commerciële divisie Ford Pro, Ford Drive (hernoemd naar Ford Mobility) en Ford Credit.

Kostenbesparing

Stuart Rowley, president van Ford Europa, krijgt een nieuwe rol als chief transformation and quality officer en rapporteert aan Jim Farley, ceo van Ford. Eén van de taken van Rowley is om kostenbesparingen door te voeren. 

Ford Europa ontstond in 1967 uit de fusie van Ford of Britain, Ford Duitsland en de Ierse divisie van Ford. Het hoofdkwartier is in Keulen gevestigd. De omzet van Ford in Europa bedroeg vorig jaar 24,5 miljard dollar (+8%).

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

‘Ford Europa opgesplitst’ | Automotive Online

‘Ford Europa opgesplitst’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De Halewood fabriek van Ford uit de jaren zestig. Ford of Europe ontstond door het samenvoegen van de Britse en Duitse autofabrieken van het merk. (Foto: Ford)

Ford of Europe GmbH zal worden opgesplitst en na 55 jaar geen aparte divisie meer zijn binnen de Ford Motor Company. Dat meldt Automotive News Europe op basis van uitspraken van cfo John Lawler. Ford Nederland heeft het bericht bevestigd.

Vanaf 2023 zullen de regionale resultaten worden verdeeld binnen vijf nieuwe, wereldwijde divisies. De veranderingen in de organisatiestructuur moeten Ford toekomstbestendiger maken. Zo splitst de autofabrikant zijn activiteiten voor personenauto’s op in een e-divisie om zo de elektrificatie te bevorderen (genaamd Ford Model e) en Ford Blue voor verbrandingsmotoren. Deze nieuwe divisies zullen bestaan ​​naast drie andere afdelingen: de commerciële divisie Ford Pro, Ford Drive (hernoemd naar Ford Mobility) en Ford Credit.

Kostenbesparing

Stuart Rowley, president van Ford Europa, krijgt een nieuwe rol als chief transformation and quality officer en rapporteert aan Jim Farley, ceo van Ford. Eén van de taken van Rowley is om kostenbesparingen door te voeren. 

Ford Europa ontstond in 1967 uit de fusie van Ford of Britain, Ford Duitsland en de Ierse divisie van Ford. Het hoofdkwartier is in Keulen gevestigd. De omzet van Ford in Europa bedroeg vorig jaar 24,5 miljard dollar (+8%).

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.