‘Toyota investeert 1,8 miljard in nieuwe EV-fabriek in Indonesië’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
Toyota gelooft niet in EV-only. (Foto: Toyota)

De Japanse autofabrikant Toyota is van plan om de komende vijf jaar 27,1 biljoen roepia (1,77 miljard euro) in Indonesië te investeren om EV’s te produceren, zo meldt het Indonesische ministerie van Economische Zaken.

Het Aziatische land wil een wereldwijde hub worden voor de productie en export van EV’s. Indonesië benoemt vooral zijn rijke voorraden nikkel, te gebruiken in lithiumbatterijen, als belangrijk vestigingsargument voor EV-productie, aldus Reuters. Behalve Toyota, hebben ook Hyundai en LG aangekondigd plannen te hebben in het land. Toyota wil zijn plannen niet verder toelichten; waar de fabriek zal komen is nog niet bekend gemaakt.

EV-transitie Toyota

Eerder dit jaar kreeg Toyota nog kritiek te verduren van verschillende milieuorganisaties, waaronder Influencemap. Volgens een rapport van deze vereniging is Toyota het minste voorbereid op de EV-transitie. De Japanse fabrikant gaf vorig jaar aan tot 2030 meer dan 60 miljard euro te willen investeren in batterijauto’s, maar tegelijkertijd zeggen ze niet te geloven in EV-only: “De consument moet kunnen kiezen“.

Toyota ligt op koers om in 2022 voor het derde jaar op rij de grootste autofabrikant ter wereld te worden.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

‘Toyota investeert 1,8 miljard in nieuwe EV-fabriek in Indonesië’ | Automotive Online

‘Toyota investeert 1,8 miljard in nieuwe EV-fabriek in Indonesië’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
Toyota gelooft niet in EV-only. (Foto: Toyota)

De Japanse autofabrikant Toyota is van plan om de komende vijf jaar 27,1 biljoen roepia (1,77 miljard euro) in Indonesië te investeren om EV’s te produceren, zo meldt het Indonesische ministerie van Economische Zaken.

Het Aziatische land wil een wereldwijde hub worden voor de productie en export van EV’s. Indonesië benoemt vooral zijn rijke voorraden nikkel, te gebruiken in lithiumbatterijen, als belangrijk vestigingsargument voor EV-productie, aldus Reuters. Behalve Toyota, hebben ook Hyundai en LG aangekondigd plannen te hebben in het land. Toyota wil zijn plannen niet verder toelichten; waar de fabriek zal komen is nog niet bekend gemaakt.

EV-transitie Toyota

Eerder dit jaar kreeg Toyota nog kritiek te verduren van verschillende milieuorganisaties, waaronder Influencemap. Volgens een rapport van deze vereniging is Toyota het minste voorbereid op de EV-transitie. De Japanse fabrikant gaf vorig jaar aan tot 2030 meer dan 60 miljard euro te willen investeren in batterijauto’s, maar tegelijkertijd zeggen ze niet te geloven in EV-only: “De consument moet kunnen kiezen“.

Toyota ligt op koers om in 2022 voor het derde jaar op rij de grootste autofabrikant ter wereld te worden.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.