BMW investeert 400 miljoen in iNext-fabriek

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
BMW investeert fors in productie van INext. (Foto: BMW Group)

Autofabrikant BMW steekt 400 miljoen euro in de fabriek in het Beierse Dingolfing. Het geld zal worden gebruikt om de fabriek aan te passen voor de productie van volledig elektrisch auto’s. De iNext zal hier vanaf 2021 geproduceerd gaan worden, naast hybride auto’s en auto’s met verbrandingsmotoren. Eerder dit jaar maakte BMW bekend het aantal werknemers met 2 duizend uit te breiden, specifiek gericht op elektrische aandrijflijnen. Bij de fabriek in Dingolfing werken zo’n 18 duizend mensen en worden op jaarbasis 330 duizend auto’s vervaardigd. 

Volgens Pieter Nota, verkoopdirecteur bij BMW, is het zaak om berijders van een plug-in hybride te stimuleren zoveel mogelijk elektrisch te rijden.

Nieuwe fabriek China 

BMW maakte ook bekend dat het de elektrische variant van de Mini in China gaat bouwen in samenwerking met de Chinese autofabrikant Great Wall Motor. Ze gaan gezamenlijk een nieuwe fabriek bouwen in de havenstad Zhangjiagang. De planning is dat er jaarlijks zo’n 160 duizend elektrische Mini’s geproduceerd gaan worden. De fabriek zal werk bieden aan 3 duizend werknemers. BMW en Great Wall Motor investeren 650 miljoen euro in de fabriek. De bouw staat gepland voor tussen 2020 en 2022.

Op dit moment worden Mini’s alleen nog in Europa gemaakt, bij VDL Nedcar in Born en in het Britse Oxford. Bij VDL worden geen elektrische Mini’s gebouwd, dat gebeurt alleen in Engeland. Begin 2020 moeten de eerste elektrische versies in de showroom staan. 

BMW investeert 400 miljoen in iNext-fabriek | Automotive Online

BMW investeert 400 miljoen in iNext-fabriek

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
BMW investeert fors in productie van INext. (Foto: BMW Group)

Autofabrikant BMW steekt 400 miljoen euro in de fabriek in het Beierse Dingolfing. Het geld zal worden gebruikt om de fabriek aan te passen voor de productie van volledig elektrisch auto’s. De iNext zal hier vanaf 2021 geproduceerd gaan worden, naast hybride auto’s en auto’s met verbrandingsmotoren. Eerder dit jaar maakte BMW bekend het aantal werknemers met 2 duizend uit te breiden, specifiek gericht op elektrische aandrijflijnen. Bij de fabriek in Dingolfing werken zo’n 18 duizend mensen en worden op jaarbasis 330 duizend auto’s vervaardigd. 

Volgens Pieter Nota, verkoopdirecteur bij BMW, is het zaak om berijders van een plug-in hybride te stimuleren zoveel mogelijk elektrisch te rijden.

Nieuwe fabriek China 

BMW maakte ook bekend dat het de elektrische variant van de Mini in China gaat bouwen in samenwerking met de Chinese autofabrikant Great Wall Motor. Ze gaan gezamenlijk een nieuwe fabriek bouwen in de havenstad Zhangjiagang. De planning is dat er jaarlijks zo’n 160 duizend elektrische Mini’s geproduceerd gaan worden. De fabriek zal werk bieden aan 3 duizend werknemers. BMW en Great Wall Motor investeren 650 miljoen euro in de fabriek. De bouw staat gepland voor tussen 2020 en 2022.

Op dit moment worden Mini’s alleen nog in Europa gemaakt, bij VDL Nedcar in Born en in het Britse Oxford. Bij VDL worden geen elektrische Mini’s gebouwd, dat gebeurt alleen in Engeland. Begin 2020 moeten de eerste elektrische versies in de showroom staan.