Subaru-inspectie voldeed ook niet aan Japanse richtlijnen

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard

Dat bekende Subaru vandaag in navolging van Nissan, dat een terugroepactie startte voor 1,2 miljoen voertuigen die in de afgelopen drie jaar in Japan verkocht zijn.

Subaru-ceo Yasuyuki Yoshinaga liet tijdens een persconferentie weten dat de eindinspectie van de voertuigen werd uitgevoerd door onvoldoende gekwalificeerde medewerkers. Dit is in strijd met de richtlijnen van het Japanse ministerie van Transport.

Recall

Als gevolg hiervan moeten er circa 255 duizend voertuigen in Japan terug naar de dealer meldt Subaru. “We volgen al ruim dertig jaar dezelfde procedure, zonder dat we ons er bewust van waren dat we niet voldeden aan de richtlijnen van de overheid.”

De bekentenissen van Nissan en Subaru zijn het vervolg op een schandaal bij staalproducent Kobe Steel dat zich schuldig maakte aan datavervalsing bij kwaliteitscertificaten. Het bedrijf bracht daarmee de reputatie van Japan als industrienatie met zeer strikte kwaliteitscontroles aan het wankelen.

De Japanse overheid verzocht alle autofabrikanten in het land om interne onderzoeken te starten naar aanleiding van de bekentenissen van Nissan. Toyota en Honda meldden al dat zij geen onregelmatigheden hebben gevonden in hun kwaliteitscontroles.  

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Subaru-inspectie voldeed ook niet aan Japanse richtlijnen | Automotive Online

Subaru-inspectie voldeed ook niet aan Japanse richtlijnen

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard

Dat bekende Subaru vandaag in navolging van Nissan, dat een terugroepactie startte voor 1,2 miljoen voertuigen die in de afgelopen drie jaar in Japan verkocht zijn.

Subaru-ceo Yasuyuki Yoshinaga liet tijdens een persconferentie weten dat de eindinspectie van de voertuigen werd uitgevoerd door onvoldoende gekwalificeerde medewerkers. Dit is in strijd met de richtlijnen van het Japanse ministerie van Transport.

Recall

Als gevolg hiervan moeten er circa 255 duizend voertuigen in Japan terug naar de dealer meldt Subaru. “We volgen al ruim dertig jaar dezelfde procedure, zonder dat we ons er bewust van waren dat we niet voldeden aan de richtlijnen van de overheid.”

De bekentenissen van Nissan en Subaru zijn het vervolg op een schandaal bij staalproducent Kobe Steel dat zich schuldig maakte aan datavervalsing bij kwaliteitscertificaten. Het bedrijf bracht daarmee de reputatie van Japan als industrienatie met zeer strikte kwaliteitscontroles aan het wankelen.

De Japanse overheid verzocht alle autofabrikanten in het land om interne onderzoeken te starten naar aanleiding van de bekentenissen van Nissan. Toyota en Honda meldden al dat zij geen onregelmatigheden hebben gevonden in hun kwaliteitscontroles.  

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.