Toyota deelt informatie over aandrijflijn

Redactie Redactie
• Laatste update:

Tot nu toe gaf de Japanse fabrikant geen informatie prijs over de aandrijflijn die in zijn auto’s zat. En onderdelen werden door Toyota in samenwerking met een groep van leveranciers ontwikkeld en pasten derhalve alleen op Toyota-modellen, waardoor deze niet konden worden verkocht aan derden. Toyota verkocht geen aandrijflijnen aan andere fabrikanten.

Omdat leveranciers de technologie alleen aan Toyota leverden, hadden zij geen incentive om de techniek door te ontwikkelen. Omdat onderdeelfabrikanten nu wel aan derden mogen gaan leveren, zou dat de ontwikkeling moeten versnellen. Dat tekent Automotive News Europe op uit de mond van Toshiyuki Mizushima, president van Toyota’s powertrain-divisie.

Met het delen van informatie hoopt Toyota de ontwikkeling van technologie voor lage-emissie motoren en elektrische auto’s te versnellen. Ook wil de fabrikant de concurrentiepositie van de eigen leveranciers versterken. Twee grote leveranciers, Denso (dat Toyota als grootaandeelhouder heeft) en Aisin, halen ongeveer de helft van hun omzet uit werkzaamheden voor Toyota.

Toyota deelt informatie over aandrijflijn | Automotive Online

Toyota deelt informatie over aandrijflijn

Redactie Redactie
• Laatste update:

Tot nu toe gaf de Japanse fabrikant geen informatie prijs over de aandrijflijn die in zijn auto’s zat. En onderdelen werden door Toyota in samenwerking met een groep van leveranciers ontwikkeld en pasten derhalve alleen op Toyota-modellen, waardoor deze niet konden worden verkocht aan derden. Toyota verkocht geen aandrijflijnen aan andere fabrikanten.

Omdat leveranciers de technologie alleen aan Toyota leverden, hadden zij geen incentive om de techniek door te ontwikkelen. Omdat onderdeelfabrikanten nu wel aan derden mogen gaan leveren, zou dat de ontwikkeling moeten versnellen. Dat tekent Automotive News Europe op uit de mond van Toshiyuki Mizushima, president van Toyota’s powertrain-divisie.

Met het delen van informatie hoopt Toyota de ontwikkeling van technologie voor lage-emissie motoren en elektrische auto’s te versnellen. Ook wil de fabrikant de concurrentiepositie van de eigen leveranciers versterken. Twee grote leveranciers, Denso (dat Toyota als grootaandeelhouder heeft) en Aisin, halen ongeveer de helft van hun omzet uit werkzaamheden voor Toyota.