BMW: Brexit bemoeilijkt toekomst Mini en Rolls-Royce

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Het zou erg betreurenswaardig zijn”, aldus Krueger. “Het is moeilijk te zeggen wat de gevolgen zijn. BMW heeft Mini, Rolls-Royce en een motorenfabriek in het VK. Het is cruciaal dat er een handelsovereenkomst is, en wat voor soort overeenkomst.”

De Duitse fabrikant BMW kocht in 1994 het Engelse Mini en in 1998 Rolls-Royce. 

Ontwikkelingslanden
Ook andere fabrikanten uitten hun zorgen over een eventuele Brexit op de Autosalon in Genève. De ceo’s van PSA en Opel waarschuwen voor een terugloop in autoverkoop vanwege een zwakkere pond. Het VK is de tweede grootste automarkt van Europa en de derde grootste fabrikant. 

“De prijzen zullen stijgen ter compensatie van een zwakke munt, net als in ontwikkelingslanden”, aldus PSA-ceo Carlos Tavares tegen Automotive News. “De hele markt zal hier last van hebben.”

Het hebben van productielocaties biedt wel enige bescherming tegen koerswisselingen, zegt Opel-ceo Karl-Thomas Neumann. Hoewel het nog steeds ‘een issue’ blijft. 

BMW: Brexit bemoeilijkt toekomst Mini en Rolls-Royce | Automotive Online

BMW: Brexit bemoeilijkt toekomst Mini en Rolls-Royce

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Het zou erg betreurenswaardig zijn”, aldus Krueger. “Het is moeilijk te zeggen wat de gevolgen zijn. BMW heeft Mini, Rolls-Royce en een motorenfabriek in het VK. Het is cruciaal dat er een handelsovereenkomst is, en wat voor soort overeenkomst.”

De Duitse fabrikant BMW kocht in 1994 het Engelse Mini en in 1998 Rolls-Royce. 

Ontwikkelingslanden
Ook andere fabrikanten uitten hun zorgen over een eventuele Brexit op de Autosalon in Genève. De ceo’s van PSA en Opel waarschuwen voor een terugloop in autoverkoop vanwege een zwakkere pond. Het VK is de tweede grootste automarkt van Europa en de derde grootste fabrikant. 

“De prijzen zullen stijgen ter compensatie van een zwakke munt, net als in ontwikkelingslanden”, aldus PSA-ceo Carlos Tavares tegen Automotive News. “De hele markt zal hier last van hebben.”

Het hebben van productielocaties biedt wel enige bescherming tegen koerswisselingen, zegt Opel-ceo Karl-Thomas Neumann. Hoewel het nog steeds ‘een issue’ blijft.