Column Adriani | Azolla

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

Kijk, dat Google dit promoot is natuurlijk niet vreemd. Dan kunnen we niet meer zonder Google. Zou ik ook doen als ik meneer Google (m/v- feind hört mit) was. Maar zoals met veel aanvallen op de auto, met aanvallen op de vrijheid van vervoer, slaat het flink wat planken mis. Met name de vrijheidsplank.

`Ik zeg dat we het niet gaan willen.`

`Ik wil helemaal niet in een zelfrijdende auto zitten.` `Ik kan het prima zelf.` Ik zeg niet dat het nooit gaat kunnen. Ik zeg dat we het niet gaan willen. Dat we niet gaan willen dat de techniek ons in een keurslijf duwt. Of de overheid. We spreken elkaar over 130 jaar. Afgesproken.

Nee, dan Azolla. U weet wel. Dat varen-plantje dat 120 miljoen jaar geleden in massa’s op het water van de Noordelijke ijszee groeide. Toen die ijszee nog een zoetwater binnenmeer was. Zonder ijs. En er geen ijskappen waren, maar de hele aarde Subtropisch warm. Met een CO2 gehalte van plm 3.000 parts per million (ppm). We hebben nu circa 400 ppm. En we maken ons zorgen.

`De hele klimaatmaffia kan ander werk gaan zoeken.`

U kunt weten dat Azolla enorm veel CO2 uit de atmosfeer opneemt. U kunt weten dat dit plantje er de oorzaak van was dat de temperatuur op aarde daalde naar ijstijd en onze huidige klimaatwaarde. Maar wilt u het ook weten? Wilt u ook weten dat de inzet van Azolla, dit Superorganisme, ons controle kan geven over de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer? Dat de hele klimaatmaffia die ons een CO2 schuldgevoel wil aanpraten ander werk kan gaan zoeken? Ik zou me er maar eens goed in gaan verdiepen.

In “GEO SCIENTIST” van juni 2014 is het hoofdartikel: “An event that changed the world and may again”. Bereid je voor: Subsidie op alle motoren met een hoge CO2 uitstoot!! Lees www.theazollafoundation.org en lees het goed! Zoals ik al zei: we spreken elkaar over 130 jaar.

Hans Adriani Dealer b.d. – hans@dsolution.eu

Deze column verscheen in Automotive Management 8

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.