DCDW Podcast 282: Pieterjan Huyghe van Ami

Malak Bachri Malak Bachri
• Laatste update:

 Onduidelijke opbrengst

“Mijn naam is Pieterjan Huyghe en met AMI zijn we sinds vijf jaar actief op de retailmarkt in België en Luxemburg. Wij ondersteunen dealers en importeurs op het vlak van communicatie van a tot z. Dat doen we zowel online als offline, waarbij we zoveel mogelijk traffic naar showrooms en websites leiden. Het idee achter AMI is geboren uit mijn ervaring in het merkgebonden kanaal. Dealers geven vaak heel veel geld uit aan campagnes waarvan niet altijd vaststaat wat het concreet oplevert. Dat wilde ik anders doen. We kregen de geweldige kans om launching partner van Nissan te worden. Dat gaf ons een vliegende start.”

Gigantische budgetten

“Onze aanpak is gericht op leadgeneratie en klantloyaliteit. We halen veel conversies uit persoonlijk gerichte DM’s. Als je het creatief aanpakt, is een DM tegenwoordig weer een manier om op te vallen. Bijvoorbeeld met verschillende inruilvoorstellen, een financieringsaanbod of een private lease aanbod op maat. We testen ook met verschillende manieren van adverteren. Iedereen steekt gigantische budgetten in Google-campagnes. Vaak zijn die campagnes gericht op brand awareness, terwijl je als autobedrijf juist wil dat klanten naar jouw bedrijf toe komen. Terwijl je daar juist de meeste toegevoegde waarde haalt uit je investeringen in communicatie en marketing.”

Doelgroepselectie

“Data helpt autobedrijven om beter en effectiever te ondernemen. Wij zijn niet alleen marketinggekken die komen vertellen waar en hoe bedrijven moeten investeren. We adviseren op basis van data. Als wij zien dat consumenten online massaal zoeken naar een Nissan Qashqai, dan kunnen wij het autobedrijf adviseren over de prijsstelling en de marketingbenadering. Wij richten campagnes altijd in op basis van het klantenbestand van het autobedrijf. Op basis van het klantenbestand kiezen we de online- en offlinekanalen die goed bij de doelgroep aansluiten. Zo versterken we het merk en halen we samen met het autobedrijf het maximale resultaat uit het marketingbudget.”

DCDW Podcast 282: Pieterjan Huyghe van Ami | Automotive Online

DCDW Podcast 282: Pieterjan Huyghe van Ami

Malak Bachri Malak Bachri
• Laatste update:

 Onduidelijke opbrengst

“Mijn naam is Pieterjan Huyghe en met AMI zijn we sinds vijf jaar actief op de retailmarkt in België en Luxemburg. Wij ondersteunen dealers en importeurs op het vlak van communicatie van a tot z. Dat doen we zowel online als offline, waarbij we zoveel mogelijk traffic naar showrooms en websites leiden. Het idee achter AMI is geboren uit mijn ervaring in het merkgebonden kanaal. Dealers geven vaak heel veel geld uit aan campagnes waarvan niet altijd vaststaat wat het concreet oplevert. Dat wilde ik anders doen. We kregen de geweldige kans om launching partner van Nissan te worden. Dat gaf ons een vliegende start.”

Gigantische budgetten

“Onze aanpak is gericht op leadgeneratie en klantloyaliteit. We halen veel conversies uit persoonlijk gerichte DM’s. Als je het creatief aanpakt, is een DM tegenwoordig weer een manier om op te vallen. Bijvoorbeeld met verschillende inruilvoorstellen, een financieringsaanbod of een private lease aanbod op maat. We testen ook met verschillende manieren van adverteren. Iedereen steekt gigantische budgetten in Google-campagnes. Vaak zijn die campagnes gericht op brand awareness, terwijl je als autobedrijf juist wil dat klanten naar jouw bedrijf toe komen. Terwijl je daar juist de meeste toegevoegde waarde haalt uit je investeringen in communicatie en marketing.”

Doelgroepselectie

“Data helpt autobedrijven om beter en effectiever te ondernemen. Wij zijn niet alleen marketinggekken die komen vertellen waar en hoe bedrijven moeten investeren. We adviseren op basis van data. Als wij zien dat consumenten online massaal zoeken naar een Nissan Qashqai, dan kunnen wij het autobedrijf adviseren over de prijsstelling en de marketingbenadering. Wij richten campagnes altijd in op basis van het klantenbestand van het autobedrijf. Op basis van het klantenbestand kiezen we de online- en offlinekanalen die goed bij de doelgroep aansluiten. Zo versterken we het merk en halen we samen met het autobedrijf het maximale resultaat uit het marketingbudget.”