DCDW Podcast 192: Laat op social media zien wie je bent

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Wij helpen bedrijven om sales en marketing dichter bij elkaar te brengen. Met personal branding van medewerkers en salesteams kom je gemakkelijker in contact met klanten en potentiële klanten. Er is altijd een merk. De fabrikant promoot het merk. Maar klanten kopen het product van een verkoper. Met personal branding verkoop je jouw bedrijf en jouw verkopers voordat de klant naar jouw winkel komt.”

Vakvolwassenheid

“Welke social media je gebruikt, hangt af van de doelgroep en van het moment. LinkedIn vind ik een van de mooiste platformen, maar visuele producten doen het beter op Instagram. Voor personal branding zijn Facebook en Instagram interessant voor contact met particulieren en LinkedIn voor zakelijke klanten. Jezelf als bedrijf of verkoper professioneel presenteren op internet vind ik een vorm van vakvolwassenheid. Leef jezelf in in de klant en vertel jouw verhaal op een manier die interessant is voor jouw klanten. Mensen kopen van mensen. Jouw profieltekst moet aansluiten bij de mensen met wie jij zaken doet.”

Superhelden

“Door online wat van jezelf te laten zien, en door dat te delen met jouw netwerk, bouw je vertrouwen op. Maar vervolgens moet je wel de telefoon opnemen als de klant belt. Wij willen de online wereld met de offline wereld verbinden, en andersom. Het een kan niet zonder het ander. Op LinkedIn laat ik zien hoe mensen die ik leuk vind dat aanpakken. Dat was mijn idee achter “De Superhelden van Social Media”. Ook op afstand en online kan je persoonlijke contacten opbouwen. In het begin is dat lastig, maar het is supergaaf als het lukt. Iedereen kan het leren. Als je mensen inspireert en verbindt, komen ze vanzelf naar jou toe.”

https://www.dcdw.nl/podcast/geert-menting-van-hoobr/

DCDW Podcast 192: Laat op social media zien wie je bent | Automotive Online

DCDW Podcast 192: Laat op social media zien wie je bent

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Wij helpen bedrijven om sales en marketing dichter bij elkaar te brengen. Met personal branding van medewerkers en salesteams kom je gemakkelijker in contact met klanten en potentiële klanten. Er is altijd een merk. De fabrikant promoot het merk. Maar klanten kopen het product van een verkoper. Met personal branding verkoop je jouw bedrijf en jouw verkopers voordat de klant naar jouw winkel komt.”

Vakvolwassenheid

“Welke social media je gebruikt, hangt af van de doelgroep en van het moment. LinkedIn vind ik een van de mooiste platformen, maar visuele producten doen het beter op Instagram. Voor personal branding zijn Facebook en Instagram interessant voor contact met particulieren en LinkedIn voor zakelijke klanten. Jezelf als bedrijf of verkoper professioneel presenteren op internet vind ik een vorm van vakvolwassenheid. Leef jezelf in in de klant en vertel jouw verhaal op een manier die interessant is voor jouw klanten. Mensen kopen van mensen. Jouw profieltekst moet aansluiten bij de mensen met wie jij zaken doet.”

Superhelden

“Door online wat van jezelf te laten zien, en door dat te delen met jouw netwerk, bouw je vertrouwen op. Maar vervolgens moet je wel de telefoon opnemen als de klant belt. Wij willen de online wereld met de offline wereld verbinden, en andersom. Het een kan niet zonder het ander. Op LinkedIn laat ik zien hoe mensen die ik leuk vind dat aanpakken. Dat was mijn idee achter “De Superhelden van Social Media”. Ook op afstand en online kan je persoonlijke contacten opbouwen. In het begin is dat lastig, maar het is supergaaf als het lukt. Iedereen kan het leren. Als je mensen inspireert en verbindt, komen ze vanzelf naar jou toe.”

https://www.dcdw.nl/podcast/geert-menting-van-hoobr/