DCDW Podcast 190: Als je het verkoopvak snapt, maakt het niet uit wat je verkoopt

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Heel veel mensen onderschatten hoe moeilijk verkopen kan zijn. Ook als je er goed in bent, is er altijd ruimte voor verbetering. Als je het vak snapt, maakt het eigenlijk niet uit wat je verkoopt. Je hoeft niet alles te weten over het product. Als je maar de juiste vragen stelt en het gesprek naar je toe trekt.”

Lead

“Als verkoper bepaal je de toon van het gesprek. Leads nabellen wordt vaak gezien als een verplichting en niet als een kans om een leuk gesprek te voeren. Een verkoper moet in de lead zijn om er een leuk gesprek van te maken. Een auto kopen is een bijzonder moment. Dat doe je niet elke dag. Iemand die gegevens achterlaat op een website, is serieus geïnteresseerd in de auto die jij verkoopt. Verkopen is een vak dat je kan leren. Je moet ook kritisch naar jezelf leren kijken. Als je de schuld altijd aan de lead geeft, bied je jezelf niet de mogelijkheid om te leren.”

Relatie

“Een verkoper heeft invloed op de beslissing van de klant. De conversiekans is groter in de showroom dan aan de telefoon. Hoe langer je met iemand aan de telefoon praat, hoe sterker de relatie die je opbouwt, en hoe groter de kans dat je verkoopt. Ondernemers en verkoopleiders zijn medeverantwoordelijk voor de prestaties van verkopers. Als leidinggevende moet je jouw verwachtingen duidelijk maken, en verkopers moeten het gevoel hebben dat ze verantwoordelijk zijn voor de resultaten die ze moeten behalen. Dat bereik je met trainen, kalibreren en evalueren.”

https://www.dcdw.nl/podcast/ronald-bogaerds-van-ronald-bogaerds-sales-academy/

DCDW Podcast 190: Als je het verkoopvak snapt, maakt het niet uit wat je verkoopt | Automotive Online

DCDW Podcast 190: Als je het verkoopvak snapt, maakt het niet uit wat je verkoopt

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Heel veel mensen onderschatten hoe moeilijk verkopen kan zijn. Ook als je er goed in bent, is er altijd ruimte voor verbetering. Als je het vak snapt, maakt het eigenlijk niet uit wat je verkoopt. Je hoeft niet alles te weten over het product. Als je maar de juiste vragen stelt en het gesprek naar je toe trekt.”

Lead

“Als verkoper bepaal je de toon van het gesprek. Leads nabellen wordt vaak gezien als een verplichting en niet als een kans om een leuk gesprek te voeren. Een verkoper moet in de lead zijn om er een leuk gesprek van te maken. Een auto kopen is een bijzonder moment. Dat doe je niet elke dag. Iemand die gegevens achterlaat op een website, is serieus geïnteresseerd in de auto die jij verkoopt. Verkopen is een vak dat je kan leren. Je moet ook kritisch naar jezelf leren kijken. Als je de schuld altijd aan de lead geeft, bied je jezelf niet de mogelijkheid om te leren.”

Relatie

“Een verkoper heeft invloed op de beslissing van de klant. De conversiekans is groter in de showroom dan aan de telefoon. Hoe langer je met iemand aan de telefoon praat, hoe sterker de relatie die je opbouwt, en hoe groter de kans dat je verkoopt. Ondernemers en verkoopleiders zijn medeverantwoordelijk voor de prestaties van verkopers. Als leidinggevende moet je jouw verwachtingen duidelijk maken, en verkopers moeten het gevoel hebben dat ze verantwoordelijk zijn voor de resultaten die ze moeten behalen. Dat bereik je met trainen, kalibreren en evalueren.”

https://www.dcdw.nl/podcast/ronald-bogaerds-van-ronald-bogaerds-sales-academy/