DCDW Podcast 184: Met social selling creëer je warme leads door waarde toe te voegen

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Tegenwoordig werk ik fulltime in de automotive retail. Ik gebruik social selling technieken om auto’s te verkopen. Met mijn Instagram-account The Happy Car Salesman wil ik het stigma over autoverkopers doorbreken. Autoverkoper is een mooi beroep als je er zelf iets moois van maakt.”

Warme leads

“Op Instagram laat ik zien wat wij als autoverkopers doen om de aankoopervaring zo goed mogelijk te maken. Daarnaast gebruik ik social media voor autoverkoop. Social selling is niet een Paasactie plaatsen op Facebook of LinkedIn en denken dat je auto’s gaat verkopen. Social selling is warme leads creëren door waarde toe te voegen. Bijvoorbeeld met eerlijke reviews over een auto die je verkoopt, een tof filmpje over het merk, of nuttige informatie over bijtelling. Je moet elke dag actief zijn en nieuwe stories plaatsen. Je moet snel reageren op notificaties en regelmatig goede content plaatsen.”

Er bij horen

“Als autoverkoper moet je meegaan met je tijd. Social media horen er gewoon bij om je werk goed te doen. Het zou een goede stap zijn als elke vestiging van een dealerbedrijf minimaal één persoon heeft die actief is met social media. Wat je vaak ziet, is dat autoverkopers denken dat je op social media vooral jezelf moet laten zien. Terwijl je het op verschillende manieren kan doen. Ik zeg altijd: begin met een manier die bij je past en waar je jezelf gemakkelijk bij voelt, dan groeit het vanzelf.”

https://www.dcdw.nl/podcast/marc-van-domburg-scipio-van-the-happy-car-salesman/

DCDW Podcast 184: Met social selling creëer je warme leads door waarde toe te voegen | Automotive Online

DCDW Podcast 184: Met social selling creëer je warme leads door waarde toe te voegen

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Tegenwoordig werk ik fulltime in de automotive retail. Ik gebruik social selling technieken om auto’s te verkopen. Met mijn Instagram-account The Happy Car Salesman wil ik het stigma over autoverkopers doorbreken. Autoverkoper is een mooi beroep als je er zelf iets moois van maakt.”

Warme leads

“Op Instagram laat ik zien wat wij als autoverkopers doen om de aankoopervaring zo goed mogelijk te maken. Daarnaast gebruik ik social media voor autoverkoop. Social selling is niet een Paasactie plaatsen op Facebook of LinkedIn en denken dat je auto’s gaat verkopen. Social selling is warme leads creëren door waarde toe te voegen. Bijvoorbeeld met eerlijke reviews over een auto die je verkoopt, een tof filmpje over het merk, of nuttige informatie over bijtelling. Je moet elke dag actief zijn en nieuwe stories plaatsen. Je moet snel reageren op notificaties en regelmatig goede content plaatsen.”

Er bij horen

“Als autoverkoper moet je meegaan met je tijd. Social media horen er gewoon bij om je werk goed te doen. Het zou een goede stap zijn als elke vestiging van een dealerbedrijf minimaal één persoon heeft die actief is met social media. Wat je vaak ziet, is dat autoverkopers denken dat je op social media vooral jezelf moet laten zien. Terwijl je het op verschillende manieren kan doen. Ik zeg altijd: begin met een manier die bij je past en waar je jezelf gemakkelijk bij voelt, dan groeit het vanzelf.”

https://www.dcdw.nl/podcast/marc-van-domburg-scipio-van-the-happy-car-salesman/