Automotive 6: Nerd verovert showroom
Lees het artikel over product geniussen in de nieuwe Automotive die vrijdag verschijnt, maar nu al digitaal te lezen is. In het dossier Marketing&Retail is verder aandacht voor de Netto Promoter Score (NPS) die snel aan belang wint bij de beoordeling van dealers. Importeurs vinden het een prachtig middel, dealers zijn sceptisch. Ook zocht Automotive uit hoe je als autobedrijf meer uit je bedrijf kunt halen zonder direct meer auto`s te verkopen.
Verder in het zesde nummer van 2015:
- Waarom kocht Rabobank Care Schadeservice? Een analyse;
- Interview met Guus van Dreven, directeur van Autoschade Herstel Groep, dat recentelijk ging samenwerken met Broekhuis en PGA;
- De privélease-hype houdt vooralsnog stevig aan. Maar valt er ook geld mee te verdienen? Automotive rekende het uit en concludeert dat vooral de in- en verkoop veel geld op kan leveren;
- In Eigen Zaak Wildeboer Autoschade;
- In Autonieuws: de Volvo XC90;
- Tesla-bezitters betalen sinds dit jaar fors meer voor hun verzekering en daar zijn ze niet blij mee;
- Wouter van Embden, die volle kracht strijdt tegen de oldtimer-belasting, hield een dagboek bij;
- Columns van Hans Adriani en Arjen de Jong.
Automotive Werkplaats
Behalve het Management-katern is ook het Werkplaats-katern via de gegeven link online te lezen. In Automotive Werkplaats staat dit nummer revisie centraal. Keurmerken hebben weinig aandacht voor revisie, en revisiebedrijven zien een keurmerk niet echt zitten. Verder wordt er een TFSI-blok ontleed en geeft dieselspecialist Harry Banis een rondleiding door zijn werkplaats. Dit keer staat er een Peugeot 308 GT op de brug en doen we verslag van vakbeurs Autopromotec in Bologna. Columnist Luc van Bussel zou graag wat meer innovatie willen zien in de autobranche.
Automotive 6 verschijnt aanstaande vrijdag. Abonnees kunnen het blad hier al online lezen.