Vloedgolf aan nieuwe merken: vernieuwd AM analyseert overlevingskansen

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Automotive Magazine is vanaf deze week ook online te lezen. Het blad vervangt de titels Automotive Management en Automobiel Management, die dit jaar samen verder zijn gegaan.

Lees het nieuwe magazine hier online. 

De eerste Automotive Magazine werd gepresenteerd op het AM Driving Business-event, waar Skoda en BMW er met de prijzen vandoor gingen. In het nieuwe magazine is er volop aandacht voor de verkiezing, onder meer via interviews met Skoda-directeur Tjeerd Tuitel en BMW-directeur Anne Brons

Nieuwe merken

In het magazine is er veel aandacht voor de 27 merken die tussen 2020 en 2023 de Nederlandse markt betreden. Van Aiways tot Xpeng zijn ze in kaart gebracht en wordt de kans op succes beoordeeld. Onder meer Eric Berkhof (Van Mossel), Niek Hertsenberg (Autobinck), Pieter Gabriëls (consultant), de leasemaatschappijen ALD en Arval en veel van de merken zelf worden in het dossier aan het woord gelaten. Zo zijn er interviews met Smart, BYD, Lucid en Vinfast

Verder in dit nummer

  • Een groot interview met Cor Baltus, ceo van onderdelengigant Alliance Automotive Group Benelux;
  • Columns van Arjen de Jong en Paul de Vries;
  • In Grijs Verleden blikken we met voormalig columnist Hans Adriani terug op zijn rijke carrière in de automotive;
  • In een rondetafelsessie wordt de verkoper van de toekomst besproken met directeuren van Amega, Van Mossel, Huiskes Oss, Nieuwenhuijse Volvo, Louwman en A-Point;
  • In de nieuwe rubriek De Kwestie duiken we in de fusie van Bovag en Focwa;
  • Onderzoeker Eric Vousten licht de resultaten uit het nieuwe Nationaal Onderzoek Zakelijke Mobiliteit toe;
  • Een afscheidsinterview met Volvo-topman Lex Kerssemakers;
  • Een kijkje in de werkplaats van Dorpsgarage Elshof;
  • In Nieuwe Post vertelt Bob Werensteyn over zijn leven naast autoglas;
  • Een achtergrondartikel over de ontwikkelingen op de oliemarkt;
  • De Kia Niro wordt door het autonieuws-panel onder de loep genomen;
  • In Kennisbank worden de hoge occasionprijzen besproken. Niets wijst op een daling.
Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds kort (op eigen initiatief) een Tesla en is daar erg tevreden (goedkoop en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.