Kühne: telefoon en leenauto voor extra omzet
Kühne zal die omzetstijging een handje helpen door op termijn consumentgerichte advertenties en mailings te verzorgen.
Het concept heet Automaster en is beslist niet bedoeld als garageconcept, zegt directeur Dinno van Breugel van Kühne. “Autobedrijven die bij een concept zijn aangesloten, kunnen tevens aan Automaster meedoen. Wij voegen alleen toe wat anderen niet of onvoldoende invullen.”
In de werkplaats-gsm zijn vijf nummers voorgeprogrammeerd, bijvoorbeeld het centrale nummer van de grossier, de bezorgdienst of een technische helpdesk. De kosten van de telefoon worden gedragen door Kühne. “De garagehouder kan hiermee zo’n duizend euro per jaar uitsparen”, aldus Van Breugel.
De leenauto is een nieuwe Volkswagen Fox, voorzien van Automaster-belettering én belettering van het autobedrijf. Ook deze wordt door Kühne kosteloos aan het autobedrijf beschikbaar gesteld. “Veel universele autobedrijven hebben geen leenauto, of anders een oude, weinig representatieve auto”, zegt Van Breugel.
Inmiddels is een pilot met vier grossiers en twintig autobedrijven afgerond. “De reacties ware fantastisch”, aldus Van Breugel.
Automaster wordt tijdens de AutovakRAI (21 tot en met 26 april, Amsterdam) gelanceerd.
Lees meer hierover in Automotive 7, die op donderdag 5 april verschijnt.