Lotus lanceert eigen laadinfrastructuur

Lotus • De Lotus-snelladers voegen 142 kilometer toe bij een laadtijd van 5 minuten.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Snellader van Lotus. (Foto: Lotus).

Lotus brengt een eigen laadinfrastructuur in het tweede kwartaal van 2024 naar Europa. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Lotus brengt een vloeistofgekoelde lader op de markt die een laadvermogen van 450 kW heeft. Vijf minuten laden op dit vermogen vergroot het rijbereik met 142 kilometer, stelt Lotus.

Volgens Lotus is de komst van meer laadinfrastructuur een belangrijke stap in de transitie naar elektrisch vervoer. Het merk haalt een onderzoek aan waarin 80 procent van ondervraagden aangeeft dat zij geen elektrische auto kopen door het gebrek aan laadinfrastructuur.

“De vraag naar betrouwbare infrastructuur voor het opladen van elektrische voertuigen is nog nooit zo hoog geweest”, zegt Alan Wang, vice-president van Totus Technology en ceo van Lotus Flash Charge. “Wij bieden Lotus-klanten een ultrasnelle en betrouwbare laadoplossing.”

Ambitie

Lotus is sinds 2017 in handen van het Chinese Geely. De ambities zijn groot. In 2018 verkocht Lotus wereldwijd nog geen tweeduizend auto’s, maar het doel ligt richting 100 duizend per jaar. De uitrol van het laadnetwerk is onderdeel van de Vision80-strategie dat het bedrijf presenteerde in 2018.

Eerder werd bekend dat Lotus een nieuw Nederlands verkoop- en servicenetwerk in Nederland opent. Eind juni openden vestigingen in Houten (bij Van der Kooi Sportscars), Amstelveen en Veghel (bij Hedin Automotive). Op termijn komt er, ook bij Hedin, nog een vestiging in Rotterdam bij. Dit meldt Lotus Cars Nederland.

Lotus is een van de nieuwe toetreders op de Nederlandse markt. De AM-redactie dicht het merk een redelijk/kleine slagingskans toe. Lees hier waarom.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Lotus lanceert eigen laadinfrastructuur | Automotive Online

Lotus lanceert eigen laadinfrastructuur

Lotus • De Lotus-snelladers voegen 142 kilometer toe bij een laadtijd van 5 minuten.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Snellader van Lotus. (Foto: Lotus).

Lotus brengt een eigen laadinfrastructuur in het tweede kwartaal van 2024 naar Europa. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Lotus brengt een vloeistofgekoelde lader op de markt die een laadvermogen van 450 kW heeft. Vijf minuten laden op dit vermogen vergroot het rijbereik met 142 kilometer, stelt Lotus.

Volgens Lotus is de komst van meer laadinfrastructuur een belangrijke stap in de transitie naar elektrisch vervoer. Het merk haalt een onderzoek aan waarin 80 procent van ondervraagden aangeeft dat zij geen elektrische auto kopen door het gebrek aan laadinfrastructuur.

“De vraag naar betrouwbare infrastructuur voor het opladen van elektrische voertuigen is nog nooit zo hoog geweest”, zegt Alan Wang, vice-president van Totus Technology en ceo van Lotus Flash Charge. “Wij bieden Lotus-klanten een ultrasnelle en betrouwbare laadoplossing.”

Ambitie

Lotus is sinds 2017 in handen van het Chinese Geely. De ambities zijn groot. In 2018 verkocht Lotus wereldwijd nog geen tweeduizend auto’s, maar het doel ligt richting 100 duizend per jaar. De uitrol van het laadnetwerk is onderdeel van de Vision80-strategie dat het bedrijf presenteerde in 2018.

Eerder werd bekend dat Lotus een nieuw Nederlands verkoop- en servicenetwerk in Nederland opent. Eind juni openden vestigingen in Houten (bij Van der Kooi Sportscars), Amstelveen en Veghel (bij Hedin Automotive). Op termijn komt er, ook bij Hedin, nog een vestiging in Rotterdam bij. Dit meldt Lotus Cars Nederland.

Lotus is een van de nieuwe toetreders op de Nederlandse markt. De AM-redactie dicht het merk een redelijk/kleine slagingskans toe. Lees hier waarom.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.