Amazon start in de VS met online verkoop van Hyundai

Online autoverkoop • Later volgen meer merken.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Amazon

Webwinkel Amazon start in 2024 in de Verenigde Staten met online autoverkoop. Hyundai is het eerste merk waarvan Amazon de verkoop via de eigen website gaat verzorgen. Dat meldt Amazon.

Na de volledig online aankoop kunnen de kopers de auto laten bezorgen of ophalen bij hun lokale dealer. Amazon meldt nog niet hoe uitgebreid de keuze wordt, enkel dat klanten op de webwinkel kunnen zoeken naar beschikbare voertuigen in hun regio op basis van een reeks voorkeuren, waaronder model, bekleding en kleur. Ook de financiering wordt direct online geregeld. Amazon stelt: ‘Deze nieuwe winkelervaring creëert een nieuwe manier voor dealers om de bekendheid van hun assortiment te vergroten en gemak aan hun klanten te bieden.’

Rolf Westgeest van exportplatform Eurostocks constateert op Linkedin dat fabrikanten, dealerholdings en occasionportals het gevecht aangaan om het nieuwe online koperspubliek voor zich te winnen. Een koperspubliek dat niet meer offline een showroom bezoekt. Westgeest: “Amazon heeft meer dagelijkse klanten dan welke autosite ook, diepe zakken en een lange adem. Dat kan weleens wat worden.” Online verkoopkanalen Carvana en Cazoo hebben het niet gemakkelijk. CarNext stopte er helemaal mee.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Amazon start in de VS met online verkoop van Hyundai | Automotive Online

Amazon start in de VS met online verkoop van Hyundai

Online autoverkoop • Later volgen meer merken.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Amazon

Webwinkel Amazon start in 2024 in de Verenigde Staten met online autoverkoop. Hyundai is het eerste merk waarvan Amazon de verkoop via de eigen website gaat verzorgen. Dat meldt Amazon.

Na de volledig online aankoop kunnen de kopers de auto laten bezorgen of ophalen bij hun lokale dealer. Amazon meldt nog niet hoe uitgebreid de keuze wordt, enkel dat klanten op de webwinkel kunnen zoeken naar beschikbare voertuigen in hun regio op basis van een reeks voorkeuren, waaronder model, bekleding en kleur. Ook de financiering wordt direct online geregeld. Amazon stelt: ‘Deze nieuwe winkelervaring creëert een nieuwe manier voor dealers om de bekendheid van hun assortiment te vergroten en gemak aan hun klanten te bieden.’

Rolf Westgeest van exportplatform Eurostocks constateert op Linkedin dat fabrikanten, dealerholdings en occasionportals het gevecht aangaan om het nieuwe online koperspubliek voor zich te winnen. Een koperspubliek dat niet meer offline een showroom bezoekt. Westgeest: “Amazon heeft meer dagelijkse klanten dan welke autosite ook, diepe zakken en een lange adem. Dat kan weleens wat worden.” Online verkoopkanalen Carvana en Cazoo hebben het niet gemakkelijk. CarNext stopte er helemaal mee.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.