JLR: Defender en Discovery worden sub-merken

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Fabrikant Jaguar Land Rover breidt het aantal submerken uit van twee naar vier. Naast Jaguar en Range Rover worden ook de Defender en Discovery submerken. Het concern gaat verder onder de naam JLR. Land Rover wordt alleen nog als overkoepelend merk gebruikt.

JLR zet in op een ‘house of brands’-aanpak, omdat de modellen naar eigen zeggen uniek zijn en dat zo benadrukt kan worden. Volgens Automotive News Europe zullen niet alle dealers alle merken vertegenwoordigen. In Nederland werd eerder al bekend dat Jaguar terug gaat naar een handvol dealers. Of de andere dealers alle drie de submerken blijven vertegenwoordigen is nog onbekend.

Vorige week meldde het concern 17 miljard euro te investeren in de elektrificering van zijn gamma.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

JLR: Defender en Discovery worden sub-merken | Automotive Online

JLR: Defender en Discovery worden sub-merken

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Fabrikant Jaguar Land Rover breidt het aantal submerken uit van twee naar vier. Naast Jaguar en Range Rover worden ook de Defender en Discovery submerken. Het concern gaat verder onder de naam JLR. Land Rover wordt alleen nog als overkoepelend merk gebruikt.

JLR zet in op een ‘house of brands’-aanpak, omdat de modellen naar eigen zeggen uniek zijn en dat zo benadrukt kan worden. Volgens Automotive News Europe zullen niet alle dealers alle merken vertegenwoordigen. In Nederland werd eerder al bekend dat Jaguar terug gaat naar een handvol dealers. Of de andere dealers alle drie de submerken blijven vertegenwoordigen is nog onbekend.

Vorige week meldde het concern 17 miljard euro te investeren in de elektrificering van zijn gamma.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.