Dochteronderneming Lightyear failliet

Lightyear • Eerder deze week maakte Lightyear bekend te stoppen met de productie van zijn eerste model, de Lightyear 0.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
In zeer kleine oplage gebouwd: de Lightyear Zero. (foto:Lightyear)

Atlas Technologies, de dochteronderneming van Lightyear waarin de Lightyear 0 is ondergebracht is failliet. Dat maakt Lightyear bekend. Het bedrijf had 23 januari uitstel van betaling aangevraagd en is vandaag failliet verklaard door de Rechtbank Oost-Brabant in Den Bosch.

“Lightyear betreurt deze mededeling voor alle medewerkers, klanten, investeerders en leveranciers en zal nauw samenwerken met de curator en alle betrokkenen en hoopt op hun begrip en steun. In de komende periode zal de curator zich richten op de positie van de werknemers en schuldeisers en tevens beoordelen hoe het Lightyear-concept kan worden voortgezet,” aldus Lightyear in het bericht.

Brunrate 10 miljoen

Eerder deze week maakte Lightyear bekend te stoppen met de productie van zijn eerste dure model, de Lightyear 0. Tijdens de eerste twee maanden van de productie van de 0 bleek het opschalen van de productie dusdanig lastig en kostbaar dat het bedrijf snel door zijn middelen raakte. De burnrate van het bedrijf lag volgens ingewijden rond de 10 miljoen euro per maand. De ‘besparing’ als gevolg van dit faillissement zou zo rond de 40 miljoen bedragen.

Dochteronderneming Lightyear failliet | Automotive Online

Dochteronderneming Lightyear failliet

Lightyear • Eerder deze week maakte Lightyear bekend te stoppen met de productie van zijn eerste model, de Lightyear 0.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
In zeer kleine oplage gebouwd: de Lightyear Zero. (foto:Lightyear)

Atlas Technologies, de dochteronderneming van Lightyear waarin de Lightyear 0 is ondergebracht is failliet. Dat maakt Lightyear bekend. Het bedrijf had 23 januari uitstel van betaling aangevraagd en is vandaag failliet verklaard door de Rechtbank Oost-Brabant in Den Bosch.

“Lightyear betreurt deze mededeling voor alle medewerkers, klanten, investeerders en leveranciers en zal nauw samenwerken met de curator en alle betrokkenen en hoopt op hun begrip en steun. In de komende periode zal de curator zich richten op de positie van de werknemers en schuldeisers en tevens beoordelen hoe het Lightyear-concept kan worden voortgezet,” aldus Lightyear in het bericht.

Brunrate 10 miljoen

Eerder deze week maakte Lightyear bekend te stoppen met de productie van zijn eerste dure model, de Lightyear 0. Tijdens de eerste twee maanden van de productie van de 0 bleek het opschalen van de productie dusdanig lastig en kostbaar dat het bedrijf snel door zijn middelen raakte. De burnrate van het bedrijf lag volgens ingewijden rond de 10 miljoen euro per maand. De ‘besparing’ als gevolg van dit faillissement zou zo rond de 40 miljoen bedragen.