Aegon gaat niet-gestuurde schades sturen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Keten maakt niet uit
Het netwerk wordt samengesteld door het expertisebureau van Aegon. Het maakt hierbij niet uit of het bedrijf ketenlid is of niet. Wel spreekt Aegon de voorkeur uit voor schadeherstel met matching quality onderdelen en op basis van een alternatieve reparatiemethode. “Zolang de kwaliteit en veiligheid maar niet in het geding zijn”, aldus woordvoerder Deborah de Laaf van Aegon. Ze meldt daarnaast dat er geen tariefsafspraken worden gemaakt op basis van bijvoorbeeld onderdelenmarges of uurtarieven, maar op basis van de totale schadelast.

Schadegarant-constructie
Momenteel draait er een pilot met 50 autobedrijven; na de testfase wordt het netwerk uitgebreid tot 200 à 250 bedrijven. Voor verzekerden waarbij schadesturing wel onderdeel is van de polis, maakt Aegon al enkele jaren gebruik van het schadeherstelnetwerk van Schadegarant.

Deze constructie blijft gewoon bestaan, zegt De Laaf desgevraagd. “Wij willen echter ook klanten die, ondanks hun vrije keuze, de selectie aan ons over laten, voorzien van een goed netwerk dat is geselecteerd op basis van de wensen en eisen van Aegon. De klanten kunnen 24 uur per dag zien wat de status van de schadeafwikkeling is.” Voor de afhandeling wordt gewerkt met het systeem Audaflow.

Schadegarant zegt nog niet te kunnen reageren op het bericht.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Aegon gaat niet-gestuurde schades sturen | Automotive Online

Aegon gaat niet-gestuurde schades sturen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Keten maakt niet uit
Het netwerk wordt samengesteld door het expertisebureau van Aegon. Het maakt hierbij niet uit of het bedrijf ketenlid is of niet. Wel spreekt Aegon de voorkeur uit voor schadeherstel met matching quality onderdelen en op basis van een alternatieve reparatiemethode. “Zolang de kwaliteit en veiligheid maar niet in het geding zijn”, aldus woordvoerder Deborah de Laaf van Aegon. Ze meldt daarnaast dat er geen tariefsafspraken worden gemaakt op basis van bijvoorbeeld onderdelenmarges of uurtarieven, maar op basis van de totale schadelast.

Schadegarant-constructie
Momenteel draait er een pilot met 50 autobedrijven; na de testfase wordt het netwerk uitgebreid tot 200 à 250 bedrijven. Voor verzekerden waarbij schadesturing wel onderdeel is van de polis, maakt Aegon al enkele jaren gebruik van het schadeherstelnetwerk van Schadegarant.

Deze constructie blijft gewoon bestaan, zegt De Laaf desgevraagd. “Wij willen echter ook klanten die, ondanks hun vrije keuze, de selectie aan ons over laten, voorzien van een goed netwerk dat is geselecteerd op basis van de wensen en eisen van Aegon. De klanten kunnen 24 uur per dag zien wat de status van de schadeafwikkeling is.” Voor de afhandeling wordt gewerkt met het systeem Audaflow.

Schadegarant zegt nog niet te kunnen reageren op het bericht.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.