Eerlijk Schadeherstel klaagt opnieuw over schadesturing

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ze ging hierover eerder dit jaar al met een klacht naar de NMa. “Maar er zijn meerdere klagers, ons is nu gevraagd om de klachten te bundelen”, zegt Gerard Regels van Eerlijk Schadeherstel. “We hebben al tweehonderd reacties, óók van partijen die wel gestuurde schade krijgen. Die vinden ook dat het marktverstoring is, want ze verdienen er bijna niet aan. In januari gaan we de klacht indienen.” De vorige keer dat de klacht bij de NMa ten burele kwam, liet belastingadviesbureau Loyens & Loeff weten de kans op succes voor de Stichting laag in te schatten; een eerdere klacht van GlasGarage tegen het principe van schadesturing (uit 1998) – waarbij Carglass en een aantal verzekeraars in de beklaagdenbank stonden – werd door de NMa niet in behandeling genomen. Ook zou in ieder geval Schadegarant een ontheffing voor mededelingsbeperking van de NMa hebben, aldus Loyens & Loeff.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Eerlijk Schadeherstel klaagt opnieuw over schadesturing | Automotive Online

Eerlijk Schadeherstel klaagt opnieuw over schadesturing

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ze ging hierover eerder dit jaar al met een klacht naar de NMa. “Maar er zijn meerdere klagers, ons is nu gevraagd om de klachten te bundelen”, zegt Gerard Regels van Eerlijk Schadeherstel. “We hebben al tweehonderd reacties, óók van partijen die wel gestuurde schade krijgen. Die vinden ook dat het marktverstoring is, want ze verdienen er bijna niet aan. In januari gaan we de klacht indienen.” De vorige keer dat de klacht bij de NMa ten burele kwam, liet belastingadviesbureau Loyens & Loeff weten de kans op succes voor de Stichting laag in te schatten; een eerdere klacht van GlasGarage tegen het principe van schadesturing (uit 1998) – waarbij Carglass en een aantal verzekeraars in de beklaagdenbank stonden – werd door de NMa niet in behandeling genomen. Ook zou in ieder geval Schadegarant een ontheffing voor mededelingsbeperking van de NMa hebben, aldus Loyens & Loeff.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.