Nieuwe Automotive: Profile verpakt oude strategie in nieuw jasje
In de nieuwe Automotive, die afgelopen vrijdag verscheen en vanaf deze week ook online te lezen is, zijn twee thema’s opgenomen: Banden & Wielen en Marketing & Retail. In het thema Banden & Wielen zoeken we uit of een landelijke bandencampagne nut heeft. Vaco vindt van wel, maar de bandenbranchevereniging geeft toe dat het resultaat lastig meetbaar is.
In het marketingdossier bespreken we het 25-jarig jubileum van het fenomeen occasionportaal, dat al een kwart eeuw bijzonder succesvol is. Toch zijn veel retailers de portalen liever kwijt dan rijk.
Wat staat er in de nieuwe Automotive?
- Een interview met Michel Akerboom, ceo van Hiltermann Lease Groep. Hij wil niet voortkabbelen;
- Columns van Arjen de Jong, Paul de Vries en Hans Adriani;
- In de zevenklapper zetten we de best verkopende nieuwe merken op een rij;
- De online verkoop groeit langzaam: kunnen partijen als Carnext en Autohero hun belofte inlossen of blijkt deze vals te zijn;
- Het autopanel beoordeelt de Hyundai Ioniq 5;
- Een vooruitblik op het Nationaal Automotive Congres van donderdag 16 september;
- De tijd dat autokopers vooral hatchbacks met een handbak zochten is voorbij;
- Grijs verleden over de start van Glasgarage;
- In nieuwe post vertelt Marien Kreuger van onderhoudsketen James over zijn leven buiten werktijd;
- De Nederlandse deelnemers aan Automechanika Frankfurt snakken naar persoonlijk contact;
- Automotive bezocht het Testcentrum van de RDW, de Europese bandentestkampioen;
- Marcel Hink van Autodiensten Hink houdt liever tien bordjes in de hand dan één in de lucht.
Het septembernummer van Automotive is afgelopen vrijdag verschenen en vanaf vandaag ook online te lezen.