CarCollect en TLFS samen op weg naar geautomatiseerd remarketingsucces

Oliebollenspecial • Het doel van de samenwerking is het creëren van een innovatief ecosysteem voor gebruikte auto’s.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Door een samenwerking aan te gaan, willen Toyota Louwman Financial Services (TLFS) en CarCollect een circulair remarketingsysteem opzetten dat meer en meer wordt geautomatiseerd. Het feit dat een groot deel van de Toyota-dealers al met CarCollect werkte, biedt een solide fundament voor deze toekomstgerichte stap.

In oktober 2023 zijn CarCollect, dat vraag en aanbod van gebruikte auto’s bij elkaar brengt zonder onderdeel te zijn van de transactie, en TLFS een samenwerking aangegaan. Het doel: het creëren van een innovatief ecosysteem voor gebruikte auto’s, waarbij dealers van Toyota, Suzuki en Lexus prioriteit krijgen bij de inkoop van occasions van TLFS. Met inmiddels ruim 40 duizend transacties per jaar in acht landen heeft CarCollect, dat inmiddels acht jaar bestaat, zichzelf al behoorlijk op de kaart gezet. “We zijn niet alleen een veilingplatform, maar ook een remarketingtool die inzichten biedt met betrekking tot KPI’s als opbrengsten, doorlooptijden en de afhandelingstaat”, aldus Lev van der Eng, cco van CarCollect (links op de foto). “We willen het remarketingproces zoveel mogelijk automatiseren, met koppelingen aan de eigen systemen van autobedrijven. Natuurlijk is het belangrijk dat voor een auto de beste opbrengst wordt gerealiseerd, maar het proces op de achtergrond moet vlekkeloos functioneren.” Ook bij TLFS zijn achterliggende processen essentieel. “De afhandeling van het proces moet op orde zijn”, aldus Ivo van Vliet, manager Fleet Strategy bij TLFS. “We bieden onze dealers de unieke kans om auto’s die terugkomen uit de lease als eerste te kopen, alles wat niet verkocht wordt aan onze dealers bieden we aan in de CarCollect community.”

Innovatief ecosysteem

Het streven van TLFS, waarin Toyota Financial Services sinds februari 2023 een meerderheidsaandeel heeft, is om te groeien naar 100 duizend lease- en financieringscontracten. Een efficiënte remarketing en de relatie met dealers is daarbij van groot belang. Van Vliet legt uit: “We kunnen niet zonder onze dealers in dit ecosysteem. Transparante communicatie, ook over biedingen, is onmisbaar.”Volgens Lev van der Eng is CarCollect daarbij de aangewezen partner. “De gegevens van zowel de koper als de verkoper worden bekendgemaakt en er wordt gefactureerd via CarCollect.” Zo’n 80 procent van de Toyota-dealers werkte voor de samenwerkingsovereenkomst al met CarCollect, wat de basis legt voor een vertrouwde samenwerking.Samen willen de partijen het remarketingproces zoveel mogelijk automatiseren. Van der Eng: “We hebben een stip op de horizon gezet om het gehele proces, van het opstellen van facturen tot het loggen van betalingen, zo transparant mogelijk maken en volledig geautomatiseerd te laten verlopen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

CarCollect en TLFS samen op weg naar geautomatiseerd remarketingsucces | Automotive Online

CarCollect en TLFS samen op weg naar geautomatiseerd remarketingsucces

Oliebollenspecial • Het doel van de samenwerking is het creëren van een innovatief ecosysteem voor gebruikte auto’s.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Door een samenwerking aan te gaan, willen Toyota Louwman Financial Services (TLFS) en CarCollect een circulair remarketingsysteem opzetten dat meer en meer wordt geautomatiseerd. Het feit dat een groot deel van de Toyota-dealers al met CarCollect werkte, biedt een solide fundament voor deze toekomstgerichte stap.

In oktober 2023 zijn CarCollect, dat vraag en aanbod van gebruikte auto’s bij elkaar brengt zonder onderdeel te zijn van de transactie, en TLFS een samenwerking aangegaan. Het doel: het creëren van een innovatief ecosysteem voor gebruikte auto’s, waarbij dealers van Toyota, Suzuki en Lexus prioriteit krijgen bij de inkoop van occasions van TLFS. Met inmiddels ruim 40 duizend transacties per jaar in acht landen heeft CarCollect, dat inmiddels acht jaar bestaat, zichzelf al behoorlijk op de kaart gezet. “We zijn niet alleen een veilingplatform, maar ook een remarketingtool die inzichten biedt met betrekking tot KPI’s als opbrengsten, doorlooptijden en de afhandelingstaat”, aldus Lev van der Eng, cco van CarCollect (links op de foto). “We willen het remarketingproces zoveel mogelijk automatiseren, met koppelingen aan de eigen systemen van autobedrijven. Natuurlijk is het belangrijk dat voor een auto de beste opbrengst wordt gerealiseerd, maar het proces op de achtergrond moet vlekkeloos functioneren.” Ook bij TLFS zijn achterliggende processen essentieel. “De afhandeling van het proces moet op orde zijn”, aldus Ivo van Vliet, manager Fleet Strategy bij TLFS. “We bieden onze dealers de unieke kans om auto’s die terugkomen uit de lease als eerste te kopen, alles wat niet verkocht wordt aan onze dealers bieden we aan in de CarCollect community.”

Innovatief ecosysteem

Het streven van TLFS, waarin Toyota Financial Services sinds februari 2023 een meerderheidsaandeel heeft, is om te groeien naar 100 duizend lease- en financieringscontracten. Een efficiënte remarketing en de relatie met dealers is daarbij van groot belang. Van Vliet legt uit: “We kunnen niet zonder onze dealers in dit ecosysteem. Transparante communicatie, ook over biedingen, is onmisbaar.”Volgens Lev van der Eng is CarCollect daarbij de aangewezen partner. “De gegevens van zowel de koper als de verkoper worden bekendgemaakt en er wordt gefactureerd via CarCollect.” Zo’n 80 procent van de Toyota-dealers werkte voor de samenwerkingsovereenkomst al met CarCollect, wat de basis legt voor een vertrouwde samenwerking.Samen willen de partijen het remarketingproces zoveel mogelijk automatiseren. Van der Eng: “We hebben een stip op de horizon gezet om het gehele proces, van het opstellen van facturen tot het loggen van betalingen, zo transparant mogelijk maken en volledig geautomatiseerd te laten verlopen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.