ABS introduceert schadeherstel-terwijl-u-wacht

Redactie Redactie
• Laatste update:

De schadeketen wil het aanbod differentiëren op basis van soort schade. “De introductie van ABS2go is een belangrijke stap in deze strategie”, zegt directeur Nico Stolk. Hij kan niet zeggen hoeveel procent van de schades in het netwerk onder cosmetisch valt.

In 2011 introduceerde het bedrijf al One day repair, voor schades die in een dag kunnen worden hersteld. De klant moet hierbij wel de auto achterlaten en op een ander tijdstip terugkomen om hem op te halen. “ABS2go is flexibeler, omdat de klant – afhankelijk van de reparatietijd – kan kiezen tussen wachten terwijl de auto wordt hersteld of op een later tijdstip terugkomen”, verklaart Stolk. One day repair blijft wel bestaan.

All-in-one cabine

Voor ABS2go worden all-in-one cabines ingezet, waar alle handelingen op een plek kunnen worden uitgevoerd. Omdat de auto niet hoeft te worden gerangeerd, kunnen er meerdere auto’s tegelijk worden gerepareerd en verstoren de kleine schades niet het proces van de complexere. “De aangesloten ondernemers mogen zelf kiezen hoe ze de reparatie uitvoeren”, vertelt Stolk. “Uitgangspunt is het plaatsen van een speciale cabine, maar dat hoeft niet.”

Het concept wordt in 30 vestigingen toegepast, vertelt Stolk. “Aan het eind van dit jaar kijken we of het succesvol is en eventueel kan worden uitgerold over de overige van onze in totaal 79 vestigingen.”

Ook andere schadeketens zijn bezig met concepten speciaal voor cosmetisch herstel, zoals Dagherstel van AAS, Easy2fix van AHG en Carexpress van Care. Commercieel directeur Edward Reinderts vertelde onlangs dat de pilotvestiging hiervan in Harderwijk nog niet brengt wat er van werd verwacht, mede omdat er op de vestiging ook andere schades binnenkomen die vervolgens elders moeten worden hersteld. Dat risico is bij ABS niet aanwezig, denkt Stolk. “Onze leden kunnen in principe alles zelf doen, afhankelijk van de keuze die ze maken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ABS introduceert schadeherstel-terwijl-u-wacht | Automotive Online

ABS introduceert schadeherstel-terwijl-u-wacht

Redactie Redactie
• Laatste update:

De schadeketen wil het aanbod differentiëren op basis van soort schade. “De introductie van ABS2go is een belangrijke stap in deze strategie”, zegt directeur Nico Stolk. Hij kan niet zeggen hoeveel procent van de schades in het netwerk onder cosmetisch valt.

In 2011 introduceerde het bedrijf al One day repair, voor schades die in een dag kunnen worden hersteld. De klant moet hierbij wel de auto achterlaten en op een ander tijdstip terugkomen om hem op te halen. “ABS2go is flexibeler, omdat de klant – afhankelijk van de reparatietijd – kan kiezen tussen wachten terwijl de auto wordt hersteld of op een later tijdstip terugkomen”, verklaart Stolk. One day repair blijft wel bestaan.

All-in-one cabine

Voor ABS2go worden all-in-one cabines ingezet, waar alle handelingen op een plek kunnen worden uitgevoerd. Omdat de auto niet hoeft te worden gerangeerd, kunnen er meerdere auto’s tegelijk worden gerepareerd en verstoren de kleine schades niet het proces van de complexere. “De aangesloten ondernemers mogen zelf kiezen hoe ze de reparatie uitvoeren”, vertelt Stolk. “Uitgangspunt is het plaatsen van een speciale cabine, maar dat hoeft niet.”

Het concept wordt in 30 vestigingen toegepast, vertelt Stolk. “Aan het eind van dit jaar kijken we of het succesvol is en eventueel kan worden uitgerold over de overige van onze in totaal 79 vestigingen.”

Ook andere schadeketens zijn bezig met concepten speciaal voor cosmetisch herstel, zoals Dagherstel van AAS, Easy2fix van AHG en Carexpress van Care. Commercieel directeur Edward Reinderts vertelde onlangs dat de pilotvestiging hiervan in Harderwijk nog niet brengt wat er van werd verwacht, mede omdat er op de vestiging ook andere schades binnenkomen die vervolgens elders moeten worden hersteld. Dat risico is bij ABS niet aanwezig, denkt Stolk. “Onze leden kunnen in principe alles zelf doen, afhankelijk van de keuze die ze maken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.