Stichting: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimers

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Joan

    Nu maar hopen dat ze het voorstel ook aannemen.

  • Volvomagazijn

    Zo’n onderzoek moet er heel snel komen naar mijn idee, het is echter de vraag of de uiterst onbetrouwbare heer Weekers (VVD) hier iets mee doet!

  • AT

    Ik hoop dat het gehoor zal vinden.
    Houdige plannen zijn voor de hobbyisten met zware en/of meerdere
    voertuigen onbetaalbaar.
    en zonder de hobbyisten geen handel

  • G-klasse

    onderzoek is al gedaan in Engeland!
    “ontdekking” afschaf kost meer dat dat het opleverd. (dus regeling moet blijven)

  • engler

    De regering moet even verder kijken en de stichtingen moeten drul uitoefenen met al de cijfers die ze hebben, ook de onderzoek resultaten in het buitenland zijn een goed voorbeeld. goede politiekers vinden die mee achter het oldtimer gebeuren staan en die druk uit laten oefenen bij weekers

  • Mark Janssen

    Weekers kijkt alleen naar zijn eigen budgetten. Alles ligt in handen van de rest can de tweede kamer.

  • Pim

    De stichting oldtimer branche zou nog meer druk uit moeten oefenen op de overheid dat dit een onzinnig plan is ,in heel Europa zijn de oldtimers vanaf 30jr vrijgesteld mrb waarom moet deze zeer onbetrouwbare overheid het weer anders doen en anders moeten we maar gaan demonstreren met onze oldtimers door Den Haag volkomen te blokkeren zijn ze nu helemaal besodemieterd daar in Den Haag door ook nog eens onze liefhebberij af te pakken ,ik ben het helemaal zat met die pvda en vvd de werkeloosheid stijgt alleen maar door deze maatregel en zal per saldo veel meer gaan kosten dan opleveren en ik hoop dat ze een klein beetje kunnen rekenen in de 2de kamer.

  • Joan
  • Pim

    Het zijn gewoon ordinaire dieven die politici iemand zijn liefhebberij afpakken door de oldtimer bezitter nog eens +/- € 2000. extra pj te willen laten betalen buiten het niet goedkope onderhoud nou geloof mij maar dat gaat niemand doen natuurlijk want we zijn niet zo achterlijk als die achterlijke politici wel denken dat we zijn.

  • franse meuk

    Gelukkig heb ik nog 2 brieven liggen van de belastinginspecteur waarin hij zwart op wit vermeld dat ik niet meer hoef te betalen voor de houderschapsbelasting.
    En eens gegeven blijft gegeven, dat was ook zo met dat kwartje van Kok.

  • Ken

    elke regering kijkt alleen maar aan hun warme reet in een warme stoel en na de jarenlange potverteren gaan ze na de verkiezingen lekker ergens in een commercieel topbantje verder niksen. Het zijn allemaal schrapers die nergens wat bij hebben , deze keer ook al niet bij de oldtimergroep die nog netes oppast en nog geld had . Jammer voor al de toekomstige faillissementen en massa ontslagen , maat wat je zaait zul je ook een keer oogsten , pvda en vvd zijn erger dan de pvv . Ik stem er nooit weer op , waardeloze vvd !

  • michel

    laat die zak van een weekers aftreden, want hij zou ook al niks van die bulgaren afweten, en maar liegen , en lekker zakken vullen.
    maar mocht hij het toch afschaffen,….. ik hou van op visite gaan.

  • JP

    Ooit wel ’s tevèèl LPG ingeademd?????
    Moeten ze in Den Haag ’s doen !!!!!!!!

  • Lucas

    G-klasse, weet je toevallig ook waar ik dat Engelse onderzoek kan vinden ?
    Dank je.
    Lucas

  • Gert

    Aan het gebruik maken van de weg hangt belasting betalen. Ook voor de oldtimer wat ook maar een oud auto is moeten we binnenkort terecht belasting betalen. Jan met de pet met weinig km in een 10 jaar oude golf moet ook gewoon betalen. En dat geleuter over erfgoed hobby enz ? Hobbyauto in de ochtendspits, het is binnenkort terecht voorbij en dan moet ik ook gewoon betalen voor mijn 30 jaar oude golf, en terecht.

  • AE86

    We sturen vrachtwagens vol euro’s naar onze armzalige euroburen (omdat ze de zaken niet op de rit hebben, of de zaak beduvelen ) we sturen eveneens vrachtwagens vol euro’s naar Afrika. ook doen we leuk mee met een gevechtsvliegtuigje wat ook een paar centen kost….. en nu gaan we voor een paar rotcenten vele mensen hun ziel en zaligheid afnemen en de bedrijfstak slopen.. het buitenland lacht: laat die keurig gerestaureerde Hollandse auto maar komen … zonde, eeuwig zonde . PS in duitsland kost de wegenbelasting van een 30jr oude oldtimer 180 pj…. hoezo een Europa ??

  • leon

    In deze alsmaar voortwoekerende discussie vol doemdenken mis ik nog steeds een niet onbelangrijk element: mijn soort oldetimergebruiker.
    Ik rij al 40 jaar in oude auto’s. Omdat ik het leuk vind om in een goed onderhouden kassieker te rijden. Ik maak veel kilometers, voor mijn werk en voor mijn lol. Waarom zou ik geen wegenbelasting moeten betalen, net zoals iedereen die van de weg gebruik maakt? Laat maar komen hoor, en als de markt instort, dan koop ik na 1 mei misschien wel een nog mooiere dan ik nu heb. Dan krijg ik veel minder voor mijn huidige, maar de vervanger kost ook minder. So?

  • Michael

    Ik ben het niet eens met Leon zijn verhaal van vandaag om 9:36
    Ik rij een Landrover 110 uit 1984 van 2000 kilo op diesel, ik rij hier minder dan 1000 kilometer per jaar mee. ik heb een busje van de zaak en een jonge prive auto waar ik wel belasting over betaal. ik vind het oneerlijk dat ik 2100 euro per jaar moet betalen omdat ik ik af en toe in het weekend de weg op ga met mijn laro.
    Ik wil best betalen voor die laro maar dan wel naar verhouding bv door een kilometer heffing in de brandstof of tolpoorten of een 60 dagen kaart die je moet kopen. maar om gewoon de volle mep te betalen net zoals de mensen die 50000 kilometer per jaar rijden vind ik belagelijk en oneerlijk

  • Bernard Zegers

    Belasting betalen oké maar oog houden voor rijdend cultureel erfgoed en bijbehorende bedrijven

  • van ’t grote Erf

    Behoud cultureel erf goed OK. maar dan wel originele Nederlandse auto’s. Die import Diesels daar zeker buitensluiten. T kan niet zo zijn dat nwe moderne auto’s met duizenden euro’s BPM gestraft worden en dat die walmende Golfjes en Benzen (die zelfs verbannen zijn uity Duitse steden) onze longen zitten te vervuilen GRATIS ! Weg met die zooi.

  • Niek Borsboom

    Allemaal stoere praat, maar als ik mensen vraag om Den Haag twee weken lang met oldtimers te blokkeren is er niemand thuis. Zelfs niet voor blokkade van een dag

  • Tjerk

    Voor de echte old- en youngtimerliefhebber kijk eens op http://www.amklassiek.nl/vrijstelling-motorrijtuigenbelasting-mrb/64899/ en schrijf je in

  • robin

    Wil best betalen voor mijn oldtimer maar wat ze vergeten is dat niet iedereen een oprijlaan heeft of zijn auto kan stallen op zijn erf. Mijn auto staat gewoon in Amsterdam op de openbare weg.Stalling graag maar duurder dan mijn huurhuis.Mag 1 vergunning hebben op mijn naam en als ik mijn auto schors mag hij niet op de openbare weg staan en ook heb ik dan geen recht op een parkeervergunning.Hoezo goed over na gedacht.

  • Eduard Pijl

    Onze oh zo betrouwbare Weekers is uiteindelijk met een zeldzaam dom en kinderachtig plan gekomen dat voor veel schade gaat zorgen. Duidelijk mag zijn dat het gepresenteerde plan niet of nauwelijks uitvoerbaar is (hijs je oldtimer maar op je rug om deze in december, januari of februari APK te gaan laten keuren. Hoe dacht Weekers al zijn flauwekul te gaan controleren ? Het is het zoveelste bewijs dat we in dit land te kampen hebben met een stel amateurbestuurders die niet verder kunnen denken dan hun binnen te harken geld voor de schatkist.
    Het wordt tijd dat we dit dwergenkabinet met leugenaars ten val brengen.

  • frans

    Ik heb net het nieuwe voorstel van de staatssecretaris van financiën gelezen (brief aan voorzitters 2e kamer). Ik kan mij als idee goed vinden in de voorgestelde regeling. Er zijn nog wel enkele praktische problemen op te lossen. Een tragisch aspect is dat onze minister niet kan rekenen. Hij berekent dat auto’s van 40 jaar op de weg zijn gekomen in 1963. Dit moet natuurlijk 1973 zijn. ik pleit dan ook voor verbetering van het onderwijs op de lagere school.

  • Tjerk

    Mensen, het feit is gewoon dat de nieuwe regeling met goede argumenten volledig is te torpederen! Kort samengevat levert het op termijn de staat geen geld op (massale schorsing, failliete branche, gemiste BTW) en ons milieu wordt er ook niet beter van. Zou dat laatste ook het daadwerkelijke doel van de regering zijn dan zeggen ze toch gewoon waar we technisch aan moeten voldoen? Daar zijn zeker goede en betaalbare oplossingen voor.
    (Roetfilter, LPG installatie, etc.) De politiek luistert gewoon niet!

    Het gaat om het principe! Er is sprake van onbehoorlijk bestuur als je een regeling die jaren heeft gegolden plotseling omgooit waarbij er een grote groep mensen direct grote schade ondervindt zonder dat ze zich daar op voor hadden kunnen bereiden. Daar gaat het om! Als je dan ondanks alle goede tegenargumenten zo nodig toch moet veranderen, zorg dan tenminste voor een fatsoenlijke overgangsregeling!

    Ze doen het steeds weer daar in Den Haag. Enkele voorbeelden:
    Eerst een jarenlang beleid voeren om beide ouders aan het werk te krijgen. Dus kinderopvang stimuleren en dan plotseling als het toch teveel kost opeens alle creches korten zodat die failliet gaan en dan ook nog een onderzoek gaan uitvoeren om te onderzoeken waarom die creches nu allemaal failliet gaan. (onderzoekskosten op z’n minst enkele tienduizenden euro’s).

    Milieubeleid: willekeur in allerlei subsidies op dit gebied. De ene keer wel subsidies op bijvoorbeeld bio-vergisters bij boeren want dat is goed voor het milieu en dan als het plotseling teveel kost direct de subsidies weer stopzetten, milieuvriendelijke kleine auto’s vrijstellen van belasting en in 2014 gewoon weer laten betalen , windmolens overal neerplempen terwijl algemeen bekend is dat deze helemaal niet rendabel zijn. (zitten andere belangen achter)

    Europees beleid: De nederlandse politiek schermt altijd met een uniform beleid in Europa op alle vlakken. Waarom nu niet? Met deze nieuwe oldtimerregeling gaan we hieraan volledig voorbij. Blijkbaar komt men dat nu niet goed uit?

    We gaan toch niet weer allemaal gewoon akkoord!?
    Waar blijft een grote actie vanuit de branche?!? Jullie zijn volgende jaar allemaal failliet!

    Gaan we nog met z’n allen naar Den Haag voor 14 mei?
    Niet allemaal losse clubjes of alleen maar youngtimers maar gewoon alle oldtimers van 25 jaar en ouder! Waarschijnlijk helpt dit ook niet maar goed dan hebben we tenminste iets geprobeerd!
    Op welke site verenigen we ons?

  • Dolf

    Ik schaam mij voor dit land.

    Zelf heb ik alleen maar oldtimers en klasiekers en in mijn vrienden kring tel ik al snel een 20 tal oldtimers.
    Deze zullen allemaal voor de oud ijzer prijs verdwijnen. Daar word geen rekening mee gehouden.

    Bij wie mag ik mijn geld ophalen als ik de hele bende de pers in moet gooien?
    Mijn zuurverdiende centen waarmee ik ooit deze auto`s en motoren heb betaald.
    Deze auto`s die nu door deze belachelijke regel niets meer waard zijn.

    Waarvoor moeten wij nog meer wegenbelasting betalen?
    Voor bloemenperkjes waar niemand van geniet?
    Of voor verlichte wegen waar niemand op rijd?
    Ik rijd wekelijks door belgie over veel slechtere wegen dan wij hebben…. Dat gaat prima.

    Waarom mogen mensen die het niet zo breed hebben niet genieten van een goedkoop vervoersmiddel dat zij wellicht zelf kunnen onderhouden en repareren?
    Of in ieder geval een heel stuk goedkoper zijn in onderhoud dan de moderne auto.

    De verkeerde mensen hebben het voor het zeggen in dit land.
    Er word bezuinigt op de dingen die nodig zijn en ons geld gaat naar dingen die wij Nederlanders niet nodig hebben.
    Wat wordt het volgende?
    Wanneer kunnen we zeggen; Zo is het goed, Niks meer aan veranderen.

    Ik wil mijn auto`s helemaal niet weg doen.
    Ik vind ze mooi.

    Ik wil kiezen waar ik in mag rijden.
    ik leef toch in een vrij land?

    Ik wil mijn belastingcenten niet zien weg gaan naar nutteloze dingen.
    Ik heb dat niet verdient.

    Ik wil mij niet hoeven te schamen voor mijn vaderland.
    Ik ben hier geboren.

  • Eduard Pijl

    De Nederlandse politiek is een beschamende vertoning van politici die voornamelijk lijken bezig te zijn met geld harken. Iets waar ze zelfs ook niet goed in slagen omdat er grenzen zijn aan schaamteloos geld harken. Bovendien is het zelfs belangrijker dat men in Den Haag eens gaat begrijpen dat ze niet continue regels moeten blijven veranderen. Dat frustreert een hele samenleving die zich niet continue kan blijven aanpassen.

  • Poyck

    onbetrouwbare overheid; ik schaam mij voor deze regering; ik vind dat bestaande gevallen uitgesloten moeten worden en de nieuwe regeling alleen maar moet gelden voor nieuwe gevallen; ik heb een Rolls Royce gekocht en laten voorzien van een LPG installatie om het milieu te sparen terwijl ik hoogstens 500 km per jaar rijd en als tweede auto; alles aantoonbaar via APK rapporten; ik schaam mij in zo’n land te wonen waar de overheid onbetrouwbaar is en ga liever verhuizen naar Duitsland waar ze wel het goede voorbeeld geven
    ir. M. Poyck

Stichting: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimers | Automotive Online

Stichting: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimers

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Joan

    Nu maar hopen dat ze het voorstel ook aannemen.

  • Volvomagazijn

    Zo’n onderzoek moet er heel snel komen naar mijn idee, het is echter de vraag of de uiterst onbetrouwbare heer Weekers (VVD) hier iets mee doet!

  • AT

    Ik hoop dat het gehoor zal vinden.
    Houdige plannen zijn voor de hobbyisten met zware en/of meerdere
    voertuigen onbetaalbaar.
    en zonder de hobbyisten geen handel

  • G-klasse

    onderzoek is al gedaan in Engeland!
    “ontdekking” afschaf kost meer dat dat het opleverd. (dus regeling moet blijven)

  • engler

    De regering moet even verder kijken en de stichtingen moeten drul uitoefenen met al de cijfers die ze hebben, ook de onderzoek resultaten in het buitenland zijn een goed voorbeeld. goede politiekers vinden die mee achter het oldtimer gebeuren staan en die druk uit laten oefenen bij weekers

  • Mark Janssen

    Weekers kijkt alleen naar zijn eigen budgetten. Alles ligt in handen van de rest can de tweede kamer.

  • Pim

    De stichting oldtimer branche zou nog meer druk uit moeten oefenen op de overheid dat dit een onzinnig plan is ,in heel Europa zijn de oldtimers vanaf 30jr vrijgesteld mrb waarom moet deze zeer onbetrouwbare overheid het weer anders doen en anders moeten we maar gaan demonstreren met onze oldtimers door Den Haag volkomen te blokkeren zijn ze nu helemaal besodemieterd daar in Den Haag door ook nog eens onze liefhebberij af te pakken ,ik ben het helemaal zat met die pvda en vvd de werkeloosheid stijgt alleen maar door deze maatregel en zal per saldo veel meer gaan kosten dan opleveren en ik hoop dat ze een klein beetje kunnen rekenen in de 2de kamer.

  • Joan
  • Pim

    Het zijn gewoon ordinaire dieven die politici iemand zijn liefhebberij afpakken door de oldtimer bezitter nog eens +/- € 2000. extra pj te willen laten betalen buiten het niet goedkope onderhoud nou geloof mij maar dat gaat niemand doen natuurlijk want we zijn niet zo achterlijk als die achterlijke politici wel denken dat we zijn.

  • franse meuk

    Gelukkig heb ik nog 2 brieven liggen van de belastinginspecteur waarin hij zwart op wit vermeld dat ik niet meer hoef te betalen voor de houderschapsbelasting.
    En eens gegeven blijft gegeven, dat was ook zo met dat kwartje van Kok.

  • Ken

    elke regering kijkt alleen maar aan hun warme reet in een warme stoel en na de jarenlange potverteren gaan ze na de verkiezingen lekker ergens in een commercieel topbantje verder niksen. Het zijn allemaal schrapers die nergens wat bij hebben , deze keer ook al niet bij de oldtimergroep die nog netes oppast en nog geld had . Jammer voor al de toekomstige faillissementen en massa ontslagen , maat wat je zaait zul je ook een keer oogsten , pvda en vvd zijn erger dan de pvv . Ik stem er nooit weer op , waardeloze vvd !

  • michel

    laat die zak van een weekers aftreden, want hij zou ook al niks van die bulgaren afweten, en maar liegen , en lekker zakken vullen.
    maar mocht hij het toch afschaffen,….. ik hou van op visite gaan.

  • JP

    Ooit wel ’s tevèèl LPG ingeademd?????
    Moeten ze in Den Haag ’s doen !!!!!!!!

  • Lucas

    G-klasse, weet je toevallig ook waar ik dat Engelse onderzoek kan vinden ?
    Dank je.
    Lucas

  • Gert

    Aan het gebruik maken van de weg hangt belasting betalen. Ook voor de oldtimer wat ook maar een oud auto is moeten we binnenkort terecht belasting betalen. Jan met de pet met weinig km in een 10 jaar oude golf moet ook gewoon betalen. En dat geleuter over erfgoed hobby enz ? Hobbyauto in de ochtendspits, het is binnenkort terecht voorbij en dan moet ik ook gewoon betalen voor mijn 30 jaar oude golf, en terecht.

  • AE86

    We sturen vrachtwagens vol euro’s naar onze armzalige euroburen (omdat ze de zaken niet op de rit hebben, of de zaak beduvelen ) we sturen eveneens vrachtwagens vol euro’s naar Afrika. ook doen we leuk mee met een gevechtsvliegtuigje wat ook een paar centen kost….. en nu gaan we voor een paar rotcenten vele mensen hun ziel en zaligheid afnemen en de bedrijfstak slopen.. het buitenland lacht: laat die keurig gerestaureerde Hollandse auto maar komen … zonde, eeuwig zonde . PS in duitsland kost de wegenbelasting van een 30jr oude oldtimer 180 pj…. hoezo een Europa ??

  • leon

    In deze alsmaar voortwoekerende discussie vol doemdenken mis ik nog steeds een niet onbelangrijk element: mijn soort oldetimergebruiker.
    Ik rij al 40 jaar in oude auto’s. Omdat ik het leuk vind om in een goed onderhouden kassieker te rijden. Ik maak veel kilometers, voor mijn werk en voor mijn lol. Waarom zou ik geen wegenbelasting moeten betalen, net zoals iedereen die van de weg gebruik maakt? Laat maar komen hoor, en als de markt instort, dan koop ik na 1 mei misschien wel een nog mooiere dan ik nu heb. Dan krijg ik veel minder voor mijn huidige, maar de vervanger kost ook minder. So?

  • Michael

    Ik ben het niet eens met Leon zijn verhaal van vandaag om 9:36
    Ik rij een Landrover 110 uit 1984 van 2000 kilo op diesel, ik rij hier minder dan 1000 kilometer per jaar mee. ik heb een busje van de zaak en een jonge prive auto waar ik wel belasting over betaal. ik vind het oneerlijk dat ik 2100 euro per jaar moet betalen omdat ik ik af en toe in het weekend de weg op ga met mijn laro.
    Ik wil best betalen voor die laro maar dan wel naar verhouding bv door een kilometer heffing in de brandstof of tolpoorten of een 60 dagen kaart die je moet kopen. maar om gewoon de volle mep te betalen net zoals de mensen die 50000 kilometer per jaar rijden vind ik belagelijk en oneerlijk

  • Bernard Zegers

    Belasting betalen oké maar oog houden voor rijdend cultureel erfgoed en bijbehorende bedrijven

  • van ’t grote Erf

    Behoud cultureel erf goed OK. maar dan wel originele Nederlandse auto’s. Die import Diesels daar zeker buitensluiten. T kan niet zo zijn dat nwe moderne auto’s met duizenden euro’s BPM gestraft worden en dat die walmende Golfjes en Benzen (die zelfs verbannen zijn uity Duitse steden) onze longen zitten te vervuilen GRATIS ! Weg met die zooi.

  • Niek Borsboom

    Allemaal stoere praat, maar als ik mensen vraag om Den Haag twee weken lang met oldtimers te blokkeren is er niemand thuis. Zelfs niet voor blokkade van een dag

  • Tjerk

    Voor de echte old- en youngtimerliefhebber kijk eens op http://www.amklassiek.nl/vrijstelling-motorrijtuigenbelasting-mrb/64899/ en schrijf je in

  • robin

    Wil best betalen voor mijn oldtimer maar wat ze vergeten is dat niet iedereen een oprijlaan heeft of zijn auto kan stallen op zijn erf. Mijn auto staat gewoon in Amsterdam op de openbare weg.Stalling graag maar duurder dan mijn huurhuis.Mag 1 vergunning hebben op mijn naam en als ik mijn auto schors mag hij niet op de openbare weg staan en ook heb ik dan geen recht op een parkeervergunning.Hoezo goed over na gedacht.

  • Eduard Pijl

    Onze oh zo betrouwbare Weekers is uiteindelijk met een zeldzaam dom en kinderachtig plan gekomen dat voor veel schade gaat zorgen. Duidelijk mag zijn dat het gepresenteerde plan niet of nauwelijks uitvoerbaar is (hijs je oldtimer maar op je rug om deze in december, januari of februari APK te gaan laten keuren. Hoe dacht Weekers al zijn flauwekul te gaan controleren ? Het is het zoveelste bewijs dat we in dit land te kampen hebben met een stel amateurbestuurders die niet verder kunnen denken dan hun binnen te harken geld voor de schatkist.
    Het wordt tijd dat we dit dwergenkabinet met leugenaars ten val brengen.

  • frans

    Ik heb net het nieuwe voorstel van de staatssecretaris van financiën gelezen (brief aan voorzitters 2e kamer). Ik kan mij als idee goed vinden in de voorgestelde regeling. Er zijn nog wel enkele praktische problemen op te lossen. Een tragisch aspect is dat onze minister niet kan rekenen. Hij berekent dat auto’s van 40 jaar op de weg zijn gekomen in 1963. Dit moet natuurlijk 1973 zijn. ik pleit dan ook voor verbetering van het onderwijs op de lagere school.

  • Tjerk

    Mensen, het feit is gewoon dat de nieuwe regeling met goede argumenten volledig is te torpederen! Kort samengevat levert het op termijn de staat geen geld op (massale schorsing, failliete branche, gemiste BTW) en ons milieu wordt er ook niet beter van. Zou dat laatste ook het daadwerkelijke doel van de regering zijn dan zeggen ze toch gewoon waar we technisch aan moeten voldoen? Daar zijn zeker goede en betaalbare oplossingen voor.
    (Roetfilter, LPG installatie, etc.) De politiek luistert gewoon niet!

    Het gaat om het principe! Er is sprake van onbehoorlijk bestuur als je een regeling die jaren heeft gegolden plotseling omgooit waarbij er een grote groep mensen direct grote schade ondervindt zonder dat ze zich daar op voor hadden kunnen bereiden. Daar gaat het om! Als je dan ondanks alle goede tegenargumenten zo nodig toch moet veranderen, zorg dan tenminste voor een fatsoenlijke overgangsregeling!

    Ze doen het steeds weer daar in Den Haag. Enkele voorbeelden:
    Eerst een jarenlang beleid voeren om beide ouders aan het werk te krijgen. Dus kinderopvang stimuleren en dan plotseling als het toch teveel kost opeens alle creches korten zodat die failliet gaan en dan ook nog een onderzoek gaan uitvoeren om te onderzoeken waarom die creches nu allemaal failliet gaan. (onderzoekskosten op z’n minst enkele tienduizenden euro’s).

    Milieubeleid: willekeur in allerlei subsidies op dit gebied. De ene keer wel subsidies op bijvoorbeeld bio-vergisters bij boeren want dat is goed voor het milieu en dan als het plotseling teveel kost direct de subsidies weer stopzetten, milieuvriendelijke kleine auto’s vrijstellen van belasting en in 2014 gewoon weer laten betalen , windmolens overal neerplempen terwijl algemeen bekend is dat deze helemaal niet rendabel zijn. (zitten andere belangen achter)

    Europees beleid: De nederlandse politiek schermt altijd met een uniform beleid in Europa op alle vlakken. Waarom nu niet? Met deze nieuwe oldtimerregeling gaan we hieraan volledig voorbij. Blijkbaar komt men dat nu niet goed uit?

    We gaan toch niet weer allemaal gewoon akkoord!?
    Waar blijft een grote actie vanuit de branche?!? Jullie zijn volgende jaar allemaal failliet!

    Gaan we nog met z’n allen naar Den Haag voor 14 mei?
    Niet allemaal losse clubjes of alleen maar youngtimers maar gewoon alle oldtimers van 25 jaar en ouder! Waarschijnlijk helpt dit ook niet maar goed dan hebben we tenminste iets geprobeerd!
    Op welke site verenigen we ons?

  • Dolf

    Ik schaam mij voor dit land.

    Zelf heb ik alleen maar oldtimers en klasiekers en in mijn vrienden kring tel ik al snel een 20 tal oldtimers.
    Deze zullen allemaal voor de oud ijzer prijs verdwijnen. Daar word geen rekening mee gehouden.

    Bij wie mag ik mijn geld ophalen als ik de hele bende de pers in moet gooien?
    Mijn zuurverdiende centen waarmee ik ooit deze auto`s en motoren heb betaald.
    Deze auto`s die nu door deze belachelijke regel niets meer waard zijn.

    Waarvoor moeten wij nog meer wegenbelasting betalen?
    Voor bloemenperkjes waar niemand van geniet?
    Of voor verlichte wegen waar niemand op rijd?
    Ik rijd wekelijks door belgie over veel slechtere wegen dan wij hebben…. Dat gaat prima.

    Waarom mogen mensen die het niet zo breed hebben niet genieten van een goedkoop vervoersmiddel dat zij wellicht zelf kunnen onderhouden en repareren?
    Of in ieder geval een heel stuk goedkoper zijn in onderhoud dan de moderne auto.

    De verkeerde mensen hebben het voor het zeggen in dit land.
    Er word bezuinigt op de dingen die nodig zijn en ons geld gaat naar dingen die wij Nederlanders niet nodig hebben.
    Wat wordt het volgende?
    Wanneer kunnen we zeggen; Zo is het goed, Niks meer aan veranderen.

    Ik wil mijn auto`s helemaal niet weg doen.
    Ik vind ze mooi.

    Ik wil kiezen waar ik in mag rijden.
    ik leef toch in een vrij land?

    Ik wil mijn belastingcenten niet zien weg gaan naar nutteloze dingen.
    Ik heb dat niet verdient.

    Ik wil mij niet hoeven te schamen voor mijn vaderland.
    Ik ben hier geboren.

  • Eduard Pijl

    De Nederlandse politiek is een beschamende vertoning van politici die voornamelijk lijken bezig te zijn met geld harken. Iets waar ze zelfs ook niet goed in slagen omdat er grenzen zijn aan schaamteloos geld harken. Bovendien is het zelfs belangrijker dat men in Den Haag eens gaat begrijpen dat ze niet continue regels moeten blijven veranderen. Dat frustreert een hele samenleving die zich niet continue kan blijven aanpassen.

  • Poyck

    onbetrouwbare overheid; ik schaam mij voor deze regering; ik vind dat bestaande gevallen uitgesloten moeten worden en de nieuwe regeling alleen maar moet gelden voor nieuwe gevallen; ik heb een Rolls Royce gekocht en laten voorzien van een LPG installatie om het milieu te sparen terwijl ik hoogstens 500 km per jaar rijd en als tweede auto; alles aantoonbaar via APK rapporten; ik schaam mij in zo’n land te wonen waar de overheid onbetrouwbaar is en ga liever verhuizen naar Duitsland waar ze wel het goede voorbeeld geven
    ir. M. Poyck