DCDW Podcast 293: Hielke Ytsma, co-founder CarQall

DCDW • In deze DCDW Podcast spreken we met Hielke Ytsma, oprichter van CarQall, en hij gaat ons alles vertellen over hoe en op welke manier eigenlijk de inbound, vooral de inbound inkomende telefoontjes beter afgehandeld kan worden.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Wie is Hielke Ytsma

Hielke Ytsma, uit Groningen deze keer, met een redelijke automotive achtergrond. Ik ben ooit afgestudeerd aan HTS Autotechniek in Arnhem. Ik ben ook afgestudeerd bij een mooi bedrijf Volkswagen in Wolfsburg wat sowieso een unieke ervaring is geweest. Ik heb mij ook veel bezig gehouden met embedded technology. Terug gekomen in Nederland, daar heb ik samen met een andere zakenpartner een bedrijf opgericht, wat zich voornamelijk bezighoudt met complexe automotive accessoires zoals multi media systemen, DAB-tuners en noem maar op. En uiteindelijk ook IUT-oplossingen voor auto’s, dat zijn blackboxen die data realtime kunnen verzenden vanuit voertuigen, met het geloof dat we data nodig gaan hebben om de klant te kunnen gaan ontzorgen, maar ook relevante data te kunnen leveren voor de dealers en uiteindelijk ook de OWM’s. In de jaren 2008-2009 zijn wij gegroeid aan de OBD-dongels en we hebben daar andere oplossing voor gevonden waarmee je eigenlijk veel meer data eruit kunt halen. De dongels worden nog steeds gebruikt, omdat ze makkelijk te implementeren zijn, maar de nieuwe systemen/technieken zijn veel uitgebreider.

Waar gaat de data naar toe en waarvoor is het precies?

Uiteindelijk gaat de data naar het platform toe waardoor je als eigenaar/rijder rechten geeft wie deze data mag zien. De data kan dan met toestemming doorgegeven worden aan het autobedrijf/fabrikant zelf. Men stopt heel wat focus en tijd in het verkopen van de auto, maar ik denk dat de data die de auto genereert heel belangrijk is voor de customer journey in die aftersales. Een van de belangrijkste data die voor de dealer veel kan betekenen is de voorspelling wanneer een auto daadwerkelijk voor een onderhoudsbeurt moet komen. In de ideale wereld, als je ervoor kunt zorgen dat een dealer inzicht heeft over wanneer de auto’s voor een servicebeurt moeten komen, dan kun je zo ook de piek momenten afvlakken en vooral ervoor zorgen dat de mensen tijdig voor onderhoud komen en dat ze niet geconfronteerd worden met een wachttijd van dagen.

Demo digitale assistent

Er worden een aantal services aangeboden door de digitale assistent van CarQall, waarbij er in het planningssysteem van de dealer gekeken kan worden wanneer de eerste mogelijkheid is van de combinatie services. Bij deze heeft de klant de mogelijkheid om akkoord te gaan met de gegeven optie, of de klant mag een andere datum en tijd kiezen die beter schikt. Binnen maximaal 2 minuten heb je een werkplaats afspraak gemaakt. Deze afspraak wordt vastgesteld in het systeem van de dealer en de beller krijgt ook een sms’je. Je kunt zelfs kiezen tussen een mannelijke stem of een vrouwelijke stem. We hebben ook diverse talen.

Hoe is het begonnen?

Het begon eigenlijk bij klantenservice. Er werden telefoontjes gemist, mensen belden buiten openingstijden. Dus zijn wij nagegaan hoe wij dit kunnen oplossen, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat wij ook buiten openingstijden beschikbaar zijn, ook telefonisch, dat mensen alsnog een terugbel afspraak dan wel een proefrit kunnen plannen. Toen we dat eenmaal hadden staan en gebruik maakte van de technieken was natuurlijk de eerste vraag waar een dealer mee komt: ‘Leuk dat jullie het voor sales en voor occasions doen, maar aftersales daar zit de grote telefonische druk. En daar moesten dan wat meer partners gaan aansluiten voor je DMS, planningssoftware, zodat je die koppelingen in orde kan krijgen.

Slot

Als dealers autobedrijven leasemaatschappijen geïnteresseerd zijn in de diensten kunnen zij in contact komen via www.carqall.com. En daarop kun je bellen of een mail sturen. Als je belt dan krijg je gelijk Max aan de telefoon en dan maken we een afspraak met je. We komen heel graag langs om samen te kijken waar de behoeftes liggen en welke processen er zijn, en hoe wij ervoor kunnen zorgen dat een digitale assistent werkt voor het bedrijf, maar ook voor de klant. We hebben technieken en die zijn flexibel in te zetten.

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 293: Hielke Ytsma, co-founder CarQall | Automotive Online

DCDW Podcast 293: Hielke Ytsma, co-founder CarQall

DCDW • In deze DCDW Podcast spreken we met Hielke Ytsma, oprichter van CarQall, en hij gaat ons alles vertellen over hoe en op welke manier eigenlijk de inbound, vooral de inbound inkomende telefoontjes beter afgehandeld kan worden.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Wie is Hielke Ytsma

Hielke Ytsma, uit Groningen deze keer, met een redelijke automotive achtergrond. Ik ben ooit afgestudeerd aan HTS Autotechniek in Arnhem. Ik ben ook afgestudeerd bij een mooi bedrijf Volkswagen in Wolfsburg wat sowieso een unieke ervaring is geweest. Ik heb mij ook veel bezig gehouden met embedded technology. Terug gekomen in Nederland, daar heb ik samen met een andere zakenpartner een bedrijf opgericht, wat zich voornamelijk bezighoudt met complexe automotive accessoires zoals multi media systemen, DAB-tuners en noem maar op. En uiteindelijk ook IUT-oplossingen voor auto’s, dat zijn blackboxen die data realtime kunnen verzenden vanuit voertuigen, met het geloof dat we data nodig gaan hebben om de klant te kunnen gaan ontzorgen, maar ook relevante data te kunnen leveren voor de dealers en uiteindelijk ook de OWM’s. In de jaren 2008-2009 zijn wij gegroeid aan de OBD-dongels en we hebben daar andere oplossing voor gevonden waarmee je eigenlijk veel meer data eruit kunt halen. De dongels worden nog steeds gebruikt, omdat ze makkelijk te implementeren zijn, maar de nieuwe systemen/technieken zijn veel uitgebreider.

Waar gaat de data naar toe en waarvoor is het precies?

Uiteindelijk gaat de data naar het platform toe waardoor je als eigenaar/rijder rechten geeft wie deze data mag zien. De data kan dan met toestemming doorgegeven worden aan het autobedrijf/fabrikant zelf. Men stopt heel wat focus en tijd in het verkopen van de auto, maar ik denk dat de data die de auto genereert heel belangrijk is voor de customer journey in die aftersales. Een van de belangrijkste data die voor de dealer veel kan betekenen is de voorspelling wanneer een auto daadwerkelijk voor een onderhoudsbeurt moet komen. In de ideale wereld, als je ervoor kunt zorgen dat een dealer inzicht heeft over wanneer de auto’s voor een servicebeurt moeten komen, dan kun je zo ook de piek momenten afvlakken en vooral ervoor zorgen dat de mensen tijdig voor onderhoud komen en dat ze niet geconfronteerd worden met een wachttijd van dagen.

Demo digitale assistent

Er worden een aantal services aangeboden door de digitale assistent van CarQall, waarbij er in het planningssysteem van de dealer gekeken kan worden wanneer de eerste mogelijkheid is van de combinatie services. Bij deze heeft de klant de mogelijkheid om akkoord te gaan met de gegeven optie, of de klant mag een andere datum en tijd kiezen die beter schikt. Binnen maximaal 2 minuten heb je een werkplaats afspraak gemaakt. Deze afspraak wordt vastgesteld in het systeem van de dealer en de beller krijgt ook een sms’je. Je kunt zelfs kiezen tussen een mannelijke stem of een vrouwelijke stem. We hebben ook diverse talen.

Hoe is het begonnen?

Het begon eigenlijk bij klantenservice. Er werden telefoontjes gemist, mensen belden buiten openingstijden. Dus zijn wij nagegaan hoe wij dit kunnen oplossen, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat wij ook buiten openingstijden beschikbaar zijn, ook telefonisch, dat mensen alsnog een terugbel afspraak dan wel een proefrit kunnen plannen. Toen we dat eenmaal hadden staan en gebruik maakte van de technieken was natuurlijk de eerste vraag waar een dealer mee komt: ‘Leuk dat jullie het voor sales en voor occasions doen, maar aftersales daar zit de grote telefonische druk. En daar moesten dan wat meer partners gaan aansluiten voor je DMS, planningssoftware, zodat je die koppelingen in orde kan krijgen.

Slot

Als dealers autobedrijven leasemaatschappijen geïnteresseerd zijn in de diensten kunnen zij in contact komen via www.carqall.com. En daarop kun je bellen of een mail sturen. Als je belt dan krijg je gelijk Max aan de telefoon en dan maken we een afspraak met je. We komen heel graag langs om samen te kijken waar de behoeftes liggen en welke processen er zijn, en hoe wij ervoor kunnen zorgen dat een digitale assistent werkt voor het bedrijf, maar ook voor de klant. We hebben technieken en die zijn flexibel in te zetten.

Luister de volledige podcast hier: