Hensgens Mobiliteitsgroep gebruikt Carflow Manager

‘De customer journey is perfect’

Malak Bachri Malak Bachri
Carlo Hensgens (Foto: Carflow)

Sinds begin dit jaar heeft Hensgens Mobiliteitsgroep de bestaande website vervangen door een geheel volgens de eigen huisstijl geconfigureerde site, op basis van Carflow Manager. In de digitale showroom hebben consumenten hebben ruime keuze uit occasions, ze krijgen een inruilbod vanuit de database, kunnen financiering aanvragen en auto’s reserveren. Carlo Hensgens (32) is enthousiast. Samen met zijn vader leidt hij het familiebedrijf, dat al bestaat sinds 1956. “Een nieuwe website is altijd mooi als hij net wordt opgeleverd, maar elke drie of vier jaar moet je toch weer een nieuwe laten maken. Dit is software as a service. Dat betekent dat de site altijd up to date blijft en bovendien – dat valt echt op – razendsnel werkt”, vertelt Hensgens.

Hensgens Mobiliteitsgroep gebruikt het systeem van Carflow met onder meer de taxatiemodule en de financieringsmodule. Daardoor kan de consument razendsnel en betrouwbaar een bod krijgen op zijn huidige auto en weet hij wat de financiering maandelijks gaat kosten. “Daarmee is de customer journey perfect geregeld”, vindt Hensgens. “Klanten wordt van A tot Z begeleid, zodat de kans minimaal is dat ze afhaken. En aan de achterkant krijgen wij de leads binnen in een dashboard. Zo kunnen we elk moment zien in welke fase een klant zit. Als je dat goed gebruikt kan er geen lead meer verloren gaan. Natuurlijk deden we al aan leadbeheer, maar nu gaat alles digitaal. Bij een flink aantal occasions is zoveel overzicht echt geweldig.”

Online verkoop

In de online showroom van Hensgens staan de eigen occasions, maar ook occasions van leveranciers in het buitenland. Op aanvraag worden die geïmporteerd. Zo is de online showroom een stuk ruimer dan de fysieke showrooms in Maastricht en Nieuwstadt, stelt Carlo Hensgens tevreden. “Heel plezierig is ook de reserveringsmodule”, oordeelt Hensgens. “De occasionmarkt is erg krap en iedereen weet wel dat sommige klanten heel graag willen dat je een occasion voor ze reserveert. Soms hoor je er daarna nooit meer van. Heel vervelend is dat en wij zijn op een gegeven moment gestopt met reserveren. Nu kan dat wel weer: met de Carflow-reserveringsmodule laten we klanten 150 euro aanbetalen voor een reservering van vijf dagen. Dan weet je dat ze serieus zijn en echt komen. We hebben nu zo’n twintig reserveringen gehad en al die auto’s zijn ook echt verkocht. Die reserveringsknop op de site is makkelijk om te zetten in een aankoopknop. Daar maken we nu nog geen gebruik van. Ik denk dat onze klanten daar nu nog niet aan toe zijn. Maar voor ons is dat wel duidelijk een optie voor de toekomst. Met Carflow zijn we klaar om de stap te zetten naar online verkoop.”

‘De customer journey is perfect’ | Automotive Online
Hensgens Mobiliteitsgroep gebruikt Carflow Manager

‘De customer journey is perfect’

Malak Bachri Malak Bachri
Carlo Hensgens (Foto: Carflow)

Sinds begin dit jaar heeft Hensgens Mobiliteitsgroep de bestaande website vervangen door een geheel volgens de eigen huisstijl geconfigureerde site, op basis van Carflow Manager. In de digitale showroom hebben consumenten hebben ruime keuze uit occasions, ze krijgen een inruilbod vanuit de database, kunnen financiering aanvragen en auto’s reserveren. Carlo Hensgens (32) is enthousiast. Samen met zijn vader leidt hij het familiebedrijf, dat al bestaat sinds 1956. “Een nieuwe website is altijd mooi als hij net wordt opgeleverd, maar elke drie of vier jaar moet je toch weer een nieuwe laten maken. Dit is software as a service. Dat betekent dat de site altijd up to date blijft en bovendien – dat valt echt op – razendsnel werkt”, vertelt Hensgens.

Hensgens Mobiliteitsgroep gebruikt het systeem van Carflow met onder meer de taxatiemodule en de financieringsmodule. Daardoor kan de consument razendsnel en betrouwbaar een bod krijgen op zijn huidige auto en weet hij wat de financiering maandelijks gaat kosten. “Daarmee is de customer journey perfect geregeld”, vindt Hensgens. “Klanten wordt van A tot Z begeleid, zodat de kans minimaal is dat ze afhaken. En aan de achterkant krijgen wij de leads binnen in een dashboard. Zo kunnen we elk moment zien in welke fase een klant zit. Als je dat goed gebruikt kan er geen lead meer verloren gaan. Natuurlijk deden we al aan leadbeheer, maar nu gaat alles digitaal. Bij een flink aantal occasions is zoveel overzicht echt geweldig.”

Online verkoop

In de online showroom van Hensgens staan de eigen occasions, maar ook occasions van leveranciers in het buitenland. Op aanvraag worden die geïmporteerd. Zo is de online showroom een stuk ruimer dan de fysieke showrooms in Maastricht en Nieuwstadt, stelt Carlo Hensgens tevreden. “Heel plezierig is ook de reserveringsmodule”, oordeelt Hensgens. “De occasionmarkt is erg krap en iedereen weet wel dat sommige klanten heel graag willen dat je een occasion voor ze reserveert. Soms hoor je er daarna nooit meer van. Heel vervelend is dat en wij zijn op een gegeven moment gestopt met reserveren. Nu kan dat wel weer: met de Carflow-reserveringsmodule laten we klanten 150 euro aanbetalen voor een reservering van vijf dagen. Dan weet je dat ze serieus zijn en echt komen. We hebben nu zo’n twintig reserveringen gehad en al die auto’s zijn ook echt verkocht. Die reserveringsknop op de site is makkelijk om te zetten in een aankoopknop. Daar maken we nu nog geen gebruik van. Ik denk dat onze klanten daar nu nog niet aan toe zijn. Maar voor ons is dat wel duidelijk een optie voor de toekomst. Met Carflow zijn we klaar om de stap te zetten naar online verkoop.”