‘Kans op ongeval 30 tot 40 procent kleiner door rijhulpsystemen’

Rijhulpsystemen • Uit de data van TVM Verzekeringen blijkt dat de drie meest voorkomende schadeoorzaken bij de leden zijn: achterop rijden, van rijbaan wisselen en rechtsaf slaan.
Kim Andriessen Kim Andriessen
(Foto: Shutterstock)

De kans op een ongeval neemt met zo’n 30 tot 40 procent af door het gebruik van rijhulpsystemen, zo stelt TVM verzekeringen op de eigen website naar aanleiding van een onderzoek van het Verbond van Verzekeraars (VvV). ‘Het gebruik van rijhulpsystemen valt dus niet te onderschatten,’ aldus TVM.

Uit de data van de verzekeringsmaatschappij blijkt dat de drie meest voorkomende schadeoorzaken bij de leden zijn: achterop rijden, van rijbaan wisselen en rechtsaf slaan. Juist dit trio oorzaken valt goed tegen te gaan met rijhulpsystemen, luidt de conclusie van TVM.

Recent onderzoek toont volgens TVM aan dat de juiste inzet van rijhulpsystemen niet alleen schade en letsel vermindert, maar ook de algemene veiligheid op de weg verhoogt. “Ook werken rijhulpsystemen kostenbesparend. Denk hierbij aan voorkomen van vroegtijdige slijtage aan materieel. En door meer comfort is de chauffeur fysiek fitter en meer alert. En het zorgt voor brandstofbesparing en vermindering van de schadekosten. Dat klinkt veelbelovend,” besluit Michel Verwoest, ceo van TVM Verzekeringen.

Vlak voor de jaarwisseling riep Tesla in de Verenigde Staten ruim 2 miljoen auto’s terug om veiligheidsfouten in het rijhulpsysteem verhelpen.

‘Kans op ongeval 30 tot 40 procent kleiner door rijhulpsystemen’ | Automotive Online

‘Kans op ongeval 30 tot 40 procent kleiner door rijhulpsystemen’

Rijhulpsystemen • Uit de data van TVM Verzekeringen blijkt dat de drie meest voorkomende schadeoorzaken bij de leden zijn: achterop rijden, van rijbaan wisselen en rechtsaf slaan.
Kim Andriessen Kim Andriessen
(Foto: Shutterstock)

De kans op een ongeval neemt met zo’n 30 tot 40 procent af door het gebruik van rijhulpsystemen, zo stelt TVM verzekeringen op de eigen website naar aanleiding van een onderzoek van het Verbond van Verzekeraars (VvV). ‘Het gebruik van rijhulpsystemen valt dus niet te onderschatten,’ aldus TVM.

Uit de data van de verzekeringsmaatschappij blijkt dat de drie meest voorkomende schadeoorzaken bij de leden zijn: achterop rijden, van rijbaan wisselen en rechtsaf slaan. Juist dit trio oorzaken valt goed tegen te gaan met rijhulpsystemen, luidt de conclusie van TVM.

Recent onderzoek toont volgens TVM aan dat de juiste inzet van rijhulpsystemen niet alleen schade en letsel vermindert, maar ook de algemene veiligheid op de weg verhoogt. “Ook werken rijhulpsystemen kostenbesparend. Denk hierbij aan voorkomen van vroegtijdige slijtage aan materieel. En door meer comfort is de chauffeur fysiek fitter en meer alert. En het zorgt voor brandstofbesparing en vermindering van de schadekosten. Dat klinkt veelbelovend,” besluit Michel Verwoest, ceo van TVM Verzekeringen.

Vlak voor de jaarwisseling riep Tesla in de Verenigde Staten ruim 2 miljoen auto’s terug om veiligheidsfouten in het rijhulpsysteem verhelpen.