Dure Tesla krijgt 70.000 euro subsidie
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Typisch VVD de rijken rijker maken, wie zo,n auto kan kopen heeft geen subsidie nodig
Welkland heeft nu eigelijk een dergelijk hoog belastingstelsel op auto’s als in Nederland. Als je kijkt naar veel omringende landen heeft een elektrische auto in Nederland een gelijke belastingdruk als een normale auto in andere EU landen. Dus eigenlijk heeft een elektrische auto een normale belastingdruk.
Betaal nu een € 6.000,- belasting voor privé gebruik voor een Tesla. Milieu besparing: 70dkm in 2 jaar betekend 5.400 liter diesel minder, 16 liter motorolie, 2 oliefilters en zeker een setje remmen voor tov 17.500kw stroom waarvan zeker de helft groen was. Tevens zie ik diverse Tesla’s met +400dkm.Die kom je straks niet meer tegen met euro6. Hoezo geen milieu winst?
Beste Harm, mogen we die batterijen van die sloop tesla’s straks in jouw huis en tuin komen opslaan? Of schieten we die de ruimte in met een CO2 slurper gelijk aan alle besparing? En wat je even mist in deze is dat prive gebruik van een auto (wat voor soort dan ook) die door de werkgever betaald wordt, gezien is als inkomen. Daar krijg je met die vette korting van 16% op de bijtelling inderdaad een voordeel. Er zijn meer landen in Europa die het prive voordeel belasten. Ik vind het allemaal te kort door de bocht. Men let ook helemaal niet op de lange termijn effecten van deze e-auto. Als heel Nederland morgen elektrisch rijdt is de stroom rond het middag uur echt wel op. Tijd voor meer onderzoek zou ik zeggen, in plaats van maar steeds weer meer batterijen te bouwen en onzinnige voordelen uit te delen.
Ik raad iedereen aan eens te kijken naar het volgende artikel met als belangrijkste alinea; However, in the EU as few as 5% (pdf) of lithium-ion batteries are recycled. This has an environmental cost. Not only do the batteries carry a risk of giving off toxic gases if damaged, but core ingredients such as lithium and cobalt are finite and extraction can lead to water pollution and depletion among other environmental consequences. …
https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/aug/10/electric-cars-big-battery-waste-problem-lithium-recycling