Car2go en Drive Now wachten op fusie-groen licht

Floor Vink Floor Vink
Schiphol is de tweede hub van car2go buiten de ring van Amsterdam. (Foto: Car2go)

De komst van Car2go naar Schiphol werd eerder al aangekondigd. In de parkeergarage van het World Trade Center op de luchthaven zijn zestien parkeerplaatsen met acht laadpalen gereserveerd voor de Smarts Fortwo.

Schiphol is de tweede hub van Car2go buiten de ring van Amsterdam. In Amstelveen Stadshart is Car2go beschikbaar. Reppert stelt desgevraagd dat ook naar andere steden wordt gekeken. “We wachten nog op groen licht voor de fusie met Drive Now. In de nieuwe opzet wordt uitbreiding naar andere steden een belangrijk onderwerp. Het nieuwe bedrijf wordt echter meer dan alleen autodelen.”

Mobility Ecosysteem

In de fusie neemt Daimler Car2go, Moovel en Mytaxi mee. BMW brengt Drive Now, Park Now en Charge Now in, legt Reppert uit. “We bouwen aan een wat wij noemen mobility ecosysteem. We zitten nu in de fase tussen ‘signing’ en ‘closing’, dus tot op heden zijn het totaal gescheiden bedrijven en werken we ook nog niet samen.”

Lees meer op Fleet & Mobility.

Car2go en Drive Now wachten op fusie-groen licht | Automotive Online

Car2go en Drive Now wachten op fusie-groen licht

Floor Vink Floor Vink
Schiphol is de tweede hub van car2go buiten de ring van Amsterdam. (Foto: Car2go)

De komst van Car2go naar Schiphol werd eerder al aangekondigd. In de parkeergarage van het World Trade Center op de luchthaven zijn zestien parkeerplaatsen met acht laadpalen gereserveerd voor de Smarts Fortwo.

Schiphol is de tweede hub van Car2go buiten de ring van Amsterdam. In Amstelveen Stadshart is Car2go beschikbaar. Reppert stelt desgevraagd dat ook naar andere steden wordt gekeken. “We wachten nog op groen licht voor de fusie met Drive Now. In de nieuwe opzet wordt uitbreiding naar andere steden een belangrijk onderwerp. Het nieuwe bedrijf wordt echter meer dan alleen autodelen.”

Mobility Ecosysteem

In de fusie neemt Daimler Car2go, Moovel en Mytaxi mee. BMW brengt Drive Now, Park Now en Charge Now in, legt Reppert uit. “We bouwen aan een wat wij noemen mobility ecosysteem. We zitten nu in de fase tussen ‘signing’ en ‘closing’, dus tot op heden zijn het totaal gescheiden bedrijven en werken we ook nog niet samen.”

Lees meer op Fleet & Mobility.