Automotive Congres: nut- en noodzaak van een neutraal dataplatform

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
Caruso-ceo Alexander Haid. (foto:Theodore Markovic)

Met de komst van de connected car ontstaat er een nieuw verdienmodel voor autofabrikanten, die van de verkoop van data. Een van de partijen die hierin faciliteert is Caruso, een startup met verschillende grote aftermarketpartijen als Bosch, Continental en Tec Alliance als aandeelhouder. CEO Alexander Haid onthult in zijn presentatie op het Nationaal Automotive Congres op 17 mei hoe een datamarktplaats werkt, wat het belang van een neutrale dataserver is voor de autobranche en wat het spanningsveld tussen autofabrikant en aftermarket is daar waar het gaat om data.   

Alexander Haid is een van de laatste sprekers die is toegevoegd aan het programma van het Nationaal Automotive Congres 2018. Andere sprekers zijn onder meer Autobinck-ceo Paul Zekhuis, Victor Mids (tv-programma Mindfuck), Ben Tiggelaar (‘MBA in 1 dag’), Martijn Koning (cabaretier) en De Speld. Daarnaast zijn er nog diverse topsprekers van vooraanstaande ondernemingen van binnen en buiten de autobranche. Bekijk hier het volledige programma.

Het Nationaal Automotive Congres 0.0. wordt mogelijk gemaakt door:

sponsorbalk nacv9.1

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.