Elektromotor zonder zeldzame aardmetalen bij Hitachi

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Godfried Puts

    Sinds jaar en dag worden voor de aandrijving van elektrische voertuigen ook magneetloze motoren gebruikt, dus motoren die alleen bestaan uit koper, ijzen/staal en evt. aluminium. Asynchrone motoren worden het meeste gebruikt maar ook reluctance motoren zijn in opkomst. Asynchrone motoren kunnen, in een dynamische driving cycle, door toepassing van een geavanceerde aansturing, hetzelfde rendement behalen als motoren met magneten. Asynchrone motoren zijn goedkoper maar helaas wel iets zwaarder.