Megadealers vergroten hun marktaandeel met ruim 10%

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • jsk

    “Opvallend was verder dat de financiële resultaten van deze megadealers gemiddeld genomen beter waren dan in 2008, terwijl over de gehele sector gezien er juist sprake was van daling van de bedrijfsresultaten”, maar werd er ook winst gemaakt? Dat is de vraag die iedereen bezig houdt. De resultaten kunnen beter “geschreven” zijn (denk aan afschrijvingen en reserveringen) en de rentelasten zijn een stuk lager als het goed is. Ik ben benieuwd wat nou echt de toegevoegde waarde is van dit soort bewegingen (minder contractpartners, minder vestigingen en evengoed als gehele branche minder verdienen. Economen hoe kan dat? Juist, er zijn er nog steeds te veel en de druk vanuit fabrikanten en importeurs blijft toenemen. Ik ben benieuwd hoe de top-10 er volgend bij staat. Ik kan er een paar aanwijzen die het hoofd niet of nauwelijks boven water kunnen houden.

  • Edwin Corstjens

    Ik zou graag willen weten over hoeveel vestigingen deze auto’s verkocht zijn !