Europa zwakt uitstootnormen toch maar weer af; uitzondering voor kleine autofabrikanten

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Chris Ermers

    Ach, waar maakt ze zich druk over. In Nederland komt elke auto door de APK. De door de fabriekant minimaal gestelde normen hoeven qua roetuitstoot niet gehaald te worden, sterker de norm is onlangs weer naar boven bijgesteld. Afkeur komt dan ook niet voor. Dus allemaal onzin. Naar mijn idee gaat het er over boetes te kunnen innen. Vergelijk het maar met te hard rijden, ’n paar kilometer te hard is levert geldt op voor de overheid. Dat de roetuitstoot niet deugd lijkt niet belangrijk. Misschien kun je de maatregelen voor de roetmeting aanscherpen en dat de uitstoot moet voldoen volgens de gegevens van de fabrikant. Elke auto die wordt aangeboden in een werkplaats voor APK en een te hoge uitstoot heeft krijgt een vette bekeuring. De bestuurder is immers zelf verantwoordelijk voor de auto en had dit bij onderhoud kunnen laten controleren en hoeft niet te wachten op de APK keuring. Kijk dat brengt nog eens geld op omdat maar weinig auto’s de fabrieksnorm zullen halen. Kunnen die auto’s mooi weg voor export. Wordt daar wel weer de lucht vervuild maar ja, dat is ver van ons bed en dan niet onze schuld.

    Wat ik duidelijk wil maken dat niet alleen parlementsleden, ministers en overige bestuursleden onzin uit kunnen kramen waar boetes voor verzonnen kunnen worden. Dat kan ik ook. Groet, Chris Ermers

Europa zwakt uitstootnormen toch maar weer af; uitzondering voor kleine autofabrikanten | Automotive Online

Europa zwakt uitstootnormen toch maar weer af; uitzondering voor kleine autofabrikanten

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Chris Ermers

    Ach, waar maakt ze zich druk over. In Nederland komt elke auto door de APK. De door de fabriekant minimaal gestelde normen hoeven qua roetuitstoot niet gehaald te worden, sterker de norm is onlangs weer naar boven bijgesteld. Afkeur komt dan ook niet voor. Dus allemaal onzin. Naar mijn idee gaat het er over boetes te kunnen innen. Vergelijk het maar met te hard rijden, ’n paar kilometer te hard is levert geldt op voor de overheid. Dat de roetuitstoot niet deugd lijkt niet belangrijk. Misschien kun je de maatregelen voor de roetmeting aanscherpen en dat de uitstoot moet voldoen volgens de gegevens van de fabrikant. Elke auto die wordt aangeboden in een werkplaats voor APK en een te hoge uitstoot heeft krijgt een vette bekeuring. De bestuurder is immers zelf verantwoordelijk voor de auto en had dit bij onderhoud kunnen laten controleren en hoeft niet te wachten op de APK keuring. Kijk dat brengt nog eens geld op omdat maar weinig auto’s de fabrieksnorm zullen halen. Kunnen die auto’s mooi weg voor export. Wordt daar wel weer de lucht vervuild maar ja, dat is ver van ons bed en dan niet onze schuld.

    Wat ik duidelijk wil maken dat niet alleen parlementsleden, ministers en overige bestuursleden onzin uit kunnen kramen waar boetes voor verzonnen kunnen worden. Dat kan ik ook. Groet, Chris Ermers