Driekwart Nederlanders vindt milieulabel belangrijk

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • John

    Om groener te worden, is de meerderheid van de Nederlanders bereid om de auto te laten staan en in te ruilen voor het openbaar vervoer;

    En er zijn nog mensen die dit geloven ook? Als dit waar zou zijn, dan zou morgen in ieder geval het fileprobleem opgelost zijn.

    Dit hele onderzoek klinkt politiek heel correct, maar de praktijk laat toch echt wat anders zien.

    Het milieulabel voor de auto is een aanfluiting. Door tegengestelde regels zijn mensen met meerdere kleine kinderen de dupe. Ze worden door de overheid gedwongen in een grotere auto te gaan rijden om ze anders de kinderstoeltjes niet kwijt kunnen.

    * De meeste Nederlanders zijn niet bereid om vijf 5 cent per liter brandstoftoeslag te betalen of te betalen voor CO2-compensatie bij het huren van een auto )of vlucht);
    En terecht, we betalen dit in feite al jaren door het ‘kwartje van Kok’.

    Als ze echt wat aan het milieu willen doen gaan ze eerst alle drempels en rotondes weghalen. Wij hebben sinds kort twee nieuwe rotondes op de dagelijkse route, en het is merkbaar in het verbruik van de auto, en de bandenslijtage. En dat is goed voor het milieu? Tegenstrijdig allemaal hoor. De indruk dat het alleen om de centen gaat in Den Haag wordt wel steeds sterker.

Driekwart Nederlanders vindt milieulabel belangrijk | Automotive Online

Driekwart Nederlanders vindt milieulabel belangrijk

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • John

    Om groener te worden, is de meerderheid van de Nederlanders bereid om de auto te laten staan en in te ruilen voor het openbaar vervoer;

    En er zijn nog mensen die dit geloven ook? Als dit waar zou zijn, dan zou morgen in ieder geval het fileprobleem opgelost zijn.

    Dit hele onderzoek klinkt politiek heel correct, maar de praktijk laat toch echt wat anders zien.

    Het milieulabel voor de auto is een aanfluiting. Door tegengestelde regels zijn mensen met meerdere kleine kinderen de dupe. Ze worden door de overheid gedwongen in een grotere auto te gaan rijden om ze anders de kinderstoeltjes niet kwijt kunnen.

    * De meeste Nederlanders zijn niet bereid om vijf 5 cent per liter brandstoftoeslag te betalen of te betalen voor CO2-compensatie bij het huren van een auto )of vlucht);
    En terecht, we betalen dit in feite al jaren door het ‘kwartje van Kok’.

    Als ze echt wat aan het milieu willen doen gaan ze eerst alle drempels en rotondes weghalen. Wij hebben sinds kort twee nieuwe rotondes op de dagelijkse route, en het is merkbaar in het verbruik van de auto, en de bandenslijtage. En dat is goed voor het milieu? Tegenstrijdig allemaal hoor. De indruk dat het alleen om de centen gaat in Den Haag wordt wel steeds sterker.