Autorola en CarCollect rollen samenwerking uit

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Lev van der Eng (links) en Frank Tanke. (Foto: Autorola)

Remarketingbedrijven Autorola en CarCollect gaan samenwerken. Autorola gaat de auto’s die worden aangeboden door CarCollect-klanten internationaal aanbieden. Andersom wordt op het CarCollect-platform aan de daar aangeboden voertuigen Indicata-data toegevoegd. Dat melden beide bedrijven vandaag.

De afgelopen maanden hebben de bedrijven samen een pilot uitgevoerd en vanaf 1 maart is de samenwerking officieel bekrachtigd. CarCollect wil zijn platform internationaal uitrollen en zal daarbij eveneens samenwerken met Autorola. 

Verschillende benadering

“In de huidige krappe voertuigmarkt zijn we erg blij dat we de krachten met CarCollect bundelen. Onze (inter-)nationale kopers krijgen nu dagelijks honderden nieuwe voertuigen aangeboden. Daarnaast kunnen de Indicata-klanten gebruik maken van onze Indicata-data binnen het CarCollect systeem om te controleren of de auto relevant is voor hun markt, zowel op basis van courantheid en prijs”, zegt Frank Tanke, Country Director Autorola Nederland.

Volgens hem bijten beide bedrijven elkaar niet. “CarCollect faciliteert deals, maar speelt geen rol in de uiteindelijke transactie. Dat doen wij wel. Daarnaast richten zij zich voornamelijk op een andere klantengroep.” In 2018 schreef Automotive een artikel over de internationale ambities van remarketingbedrijven. Hierin kwamen Autorola en Carcollect aan het woord.

Lev van der Eng, chief commercial officer bij CarCollect, stelt dat er sprake is van een ‘unieke’ samenwerking. “Autorola maakt een selectie van de voertuigen waarop de prestaties het best zijn. Hierdoor kunnen onze aanbieders een internationale afzetmarkt bereiken, juist met de voertuigen waarin Autorola excelleert. Onze klanten profiteren daarbij van de Indicata-marktdata waarmee ze gericht kunnen inkopen.” Volgens Van der Eng wordt in de komende periode gekeken naar verdere internationale samenwerking.

In de meest recente editie van Automotive zegt Lev van der Eng dat hij verwacht dat de occasionprijzen nog wel blijven stijgen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Autorola en CarCollect rollen samenwerking uit | Automotive Online

Autorola en CarCollect rollen samenwerking uit

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Lev van der Eng (links) en Frank Tanke. (Foto: Autorola)

Remarketingbedrijven Autorola en CarCollect gaan samenwerken. Autorola gaat de auto’s die worden aangeboden door CarCollect-klanten internationaal aanbieden. Andersom wordt op het CarCollect-platform aan de daar aangeboden voertuigen Indicata-data toegevoegd. Dat melden beide bedrijven vandaag.

De afgelopen maanden hebben de bedrijven samen een pilot uitgevoerd en vanaf 1 maart is de samenwerking officieel bekrachtigd. CarCollect wil zijn platform internationaal uitrollen en zal daarbij eveneens samenwerken met Autorola. 

Verschillende benadering

“In de huidige krappe voertuigmarkt zijn we erg blij dat we de krachten met CarCollect bundelen. Onze (inter-)nationale kopers krijgen nu dagelijks honderden nieuwe voertuigen aangeboden. Daarnaast kunnen de Indicata-klanten gebruik maken van onze Indicata-data binnen het CarCollect systeem om te controleren of de auto relevant is voor hun markt, zowel op basis van courantheid en prijs”, zegt Frank Tanke, Country Director Autorola Nederland.

Volgens hem bijten beide bedrijven elkaar niet. “CarCollect faciliteert deals, maar speelt geen rol in de uiteindelijke transactie. Dat doen wij wel. Daarnaast richten zij zich voornamelijk op een andere klantengroep.” In 2018 schreef Automotive een artikel over de internationale ambities van remarketingbedrijven. Hierin kwamen Autorola en Carcollect aan het woord.

Lev van der Eng, chief commercial officer bij CarCollect, stelt dat er sprake is van een ‘unieke’ samenwerking. “Autorola maakt een selectie van de voertuigen waarop de prestaties het best zijn. Hierdoor kunnen onze aanbieders een internationale afzetmarkt bereiken, juist met de voertuigen waarin Autorola excelleert. Onze klanten profiteren daarbij van de Indicata-marktdata waarmee ze gericht kunnen inkopen.” Volgens Van der Eng wordt in de komende periode gekeken naar verdere internationale samenwerking.

In de meest recente editie van Automotive zegt Lev van der Eng dat hij verwacht dat de occasionprijzen nog wel blijven stijgen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.