Bovag en Bovemij staken zoektocht naar investeerders

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Bovag en Bovemij staken de zoektocht naar nieuwe investeerders voor de verzekeraar (Foto: Bovag)

Bovag en Bovemij staken de zoektocht naar investeerders in de verzekeraar. Voor de uitvoering van de digitale strategie wordt externe kennis ingeschakeld. Dat meldt Bovemij.

De branchevereniging en verzekeraar zetten een jaar geleden een marktverkenningstraject in waarin werd gezocht naar investeerders om een bijdrage te leveren aan de digitale strategie van de verzekeraar. Deze strategie omvat onder andere de de uitbouw en een verdere verbreding van Viabovag. Nu is de conclusie dat Bovag en Bovemij de uitbouw van Viabovag ook op eigen kracht kan, met ondersteuning op het gebied van kennis door externen. Verder loopt er een onderzoek naar het vergroten van de verhandelbaarheid van bestaande certificaten.

Viabovag.nl werd in 2018 mede opgericht door Bovag en Bovemij om tegenwicht te bieden aan de marktmacht van de grote landelijke portalen, die te hoge prijzen zouden rekenen. Later werd Viabovag gepositioneerd als breed mobiliteitsplatform, waarop naast tweedehands auto’s ook andere vervoermiddelen zoals fietsen worden aangeboden. Volgens Viabovag-directeur Wouter van Kesteren zorgde de komst van het platform er wel voor dat de positie van Bovag-leden sterker werd en de gangbare prijzen in de markt voor occasionadvertenties niet substantieel verhoogd zijn.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Bovag en Bovemij staken zoektocht naar investeerders | Automotive Online

Bovag en Bovemij staken zoektocht naar investeerders

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Bovag en Bovemij staken de zoektocht naar nieuwe investeerders voor de verzekeraar (Foto: Bovag)

Bovag en Bovemij staken de zoektocht naar investeerders in de verzekeraar. Voor de uitvoering van de digitale strategie wordt externe kennis ingeschakeld. Dat meldt Bovemij.

De branchevereniging en verzekeraar zetten een jaar geleden een marktverkenningstraject in waarin werd gezocht naar investeerders om een bijdrage te leveren aan de digitale strategie van de verzekeraar. Deze strategie omvat onder andere de de uitbouw en een verdere verbreding van Viabovag. Nu is de conclusie dat Bovag en Bovemij de uitbouw van Viabovag ook op eigen kracht kan, met ondersteuning op het gebied van kennis door externen. Verder loopt er een onderzoek naar het vergroten van de verhandelbaarheid van bestaande certificaten.

Viabovag.nl werd in 2018 mede opgericht door Bovag en Bovemij om tegenwicht te bieden aan de marktmacht van de grote landelijke portalen, die te hoge prijzen zouden rekenen. Later werd Viabovag gepositioneerd als breed mobiliteitsplatform, waarop naast tweedehands auto’s ook andere vervoermiddelen zoals fietsen worden aangeboden. Volgens Viabovag-directeur Wouter van Kesteren zorgde de komst van het platform er wel voor dat de positie van Bovag-leden sterker werd en de gangbare prijzen in de markt voor occasionadvertenties niet substantieel verhoogd zijn.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.