Occasionverkoop stijgt in november met 4,7%

Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
VW blijft het populairste merk bij de occasions. (Foto: Shutterstock)

Autobedrijven verkochten in november 102 duizend auto’s aan particulieren. Dat is een stijging van 4,7 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van dataleverancier VWE.

Ook de verkoop van occasions tussen consumenten onderling steeg, namelijk met 12,8 procent. De c2c-verkoop kwam in november uit op ruim 62 duizend.

In het c2c-segment blijft Volkswagen één van de meest gewilde merken. In november werden 8.827 VW-occasions verkocht, gevolgd door Peugeot (5.003), Opel (4.778), Renault (4.412) en Ford (4.337). Bekijk het volledige overzicht van de occasionverkoop in de Automotive Kennisbank.

Let op: de cijfers en tekst lopen uiteen, een gevolg van een nieuwe werkwijze bij de RDW, waardoor de b2c-cijfers zijn aangepast. De 2018-cijfers in de Kennisbank zijn naar beneden bijgesteld.

Geplaatst in rubriek:
Foppe Lycklama à Nijeholt
Foppe Lycklama à Nijeholt

Foppe (’81) is dit jaar (2019) begonnen bij Automotive. Hij houdt zich als redacteur onder andere bezig met telematica en bedrijfseconomische dossiers die aansluiten op de auto- en mobiliteitsbranche. Ook volgt hij politieke ontwikkelingen (hij is politicoloog) op de voet.

Occasionverkoop stijgt in november met 4,7% | Automotive Online

Occasionverkoop stijgt in november met 4,7%

Foppe Lycklama à Nijeholt Foppe Lycklama à Nijeholt
• Laatste update:
VW blijft het populairste merk bij de occasions. (Foto: Shutterstock)

Autobedrijven verkochten in november 102 duizend auto’s aan particulieren. Dat is een stijging van 4,7 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van dataleverancier VWE.

Ook de verkoop van occasions tussen consumenten onderling steeg, namelijk met 12,8 procent. De c2c-verkoop kwam in november uit op ruim 62 duizend.

In het c2c-segment blijft Volkswagen één van de meest gewilde merken. In november werden 8.827 VW-occasions verkocht, gevolgd door Peugeot (5.003), Opel (4.778), Renault (4.412) en Ford (4.337). Bekijk het volledige overzicht van de occasionverkoop in de Automotive Kennisbank.

Let op: de cijfers en tekst lopen uiteen, een gevolg van een nieuwe werkwijze bij de RDW, waardoor de b2c-cijfers zijn aangepast. De 2018-cijfers in de Kennisbank zijn naar beneden bijgesteld.

Geplaatst in rubriek:
Foppe Lycklama à Nijeholt
Foppe Lycklama à Nijeholt

Foppe (’81) is dit jaar (2019) begonnen bij Automotive. Hij houdt zich als redacteur onder andere bezig met telematica en bedrijfseconomische dossiers die aansluiten op de auto- en mobiliteitsbranche. Ook volgt hij politieke ontwikkelingen (hij is politicoloog) op de voet.