Restwaardejournaal 4 (deel 1): Occasionportals en WLTP zorgen voor beroering

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Gerard ten Buuren en Bart Kuijpers. (Foto: Restwaardejournaal)

Er was in de afgelopen maanden veel te doen over de door Autoscout24 gelanceerde Prijscheck, maar ook morren steeds meer bedrijven over de in hun ogen te hoge tarieven van de grootste occasionportals.

Vanaf september volgend jaar moeten alle nieuwe auto’s getest zijn volgens de WLTP-methode. En dat lijkt de auto’s duurder te gaan maken. Importeurs proberen nu massaal auto’s – die vanaf september fors duurder worden – te dumpen. Wat betekent dat voor de restwaarden?

Presentator Bart Kuijpers neemt beide onderwerpen door met vaste deskundige Gerard ten Buuren.

Het Restwaardejournaal wordt mogelijk gemaakt door:

restwaardejournaal sponsorlogos

Bekijk de aflevering hieronder.

 

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Restwaardejournaal 4 (deel 1): Occasionportals en WLTP zorgen voor beroering | Automotive Online

Restwaardejournaal 4 (deel 1): Occasionportals en WLTP zorgen voor beroering

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Gerard ten Buuren en Bart Kuijpers. (Foto: Restwaardejournaal)

Er was in de afgelopen maanden veel te doen over de door Autoscout24 gelanceerde Prijscheck, maar ook morren steeds meer bedrijven over de in hun ogen te hoge tarieven van de grootste occasionportals.

Vanaf september volgend jaar moeten alle nieuwe auto’s getest zijn volgens de WLTP-methode. En dat lijkt de auto’s duurder te gaan maken. Importeurs proberen nu massaal auto’s – die vanaf september fors duurder worden – te dumpen. Wat betekent dat voor de restwaarden?

Presentator Bart Kuijpers neemt beide onderwerpen door met vaste deskundige Gerard ten Buuren.

Het Restwaardejournaal wordt mogelijk gemaakt door:

restwaardejournaal sponsorlogos

Bekijk de aflevering hieronder.

 

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.