VWE verandert zijn naam in VWE Automotive

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

VWE Automotive onderstreept dat de markt transparanter wordt, consumenten krijgen meer kennis en inzicht in de processen. VWE moet met deze ontwikkelingen meebewegen. Zo vertelt Piet Renses (foto), directeur VWE Automotive, dat in 2016 de potentie van de VWE-data is getest en in 2017 zet het bedrijf de stap naar de implementatie en verkoop van een aantal voorspellende modellen.In 2014 vertelde Renses in een interview met Automotive al de ‘Google van de autobranche’ te willen worden.

“Deze modellen gaan de autobranche meer zekerheid bieden in de inkoop- en verkoopprocessen. Online kun je veel meer rendement halen uit data. Met data science kun je zelfs een aantal zaken voorspellen. Zo wordt onze app Finnik, waarmee je op kenteken informatie over een auto kunt ophalen, inmiddels 40 miljoen keer geraadpleegd. Die informatie, gecombineerd met deze consumentendata, heeft bijvoorbeeld waarde voor de inschatting wie wanneer welke auto zou willen kopen”, aldus Renses.

Pay per click

Hoe de afnemers voor de data science gaan betalen, is nog niet bekend. “Dat zou op basis van pay per click kunnen, maar ook in een abonnementsvorm. We zetten nu de eerste stappen op dit gebied, dus het moet ook nog wel groeien; als we concrete voorbeelden kunnen laten zien krijgt het meer waarde.”

Volgens Renses is er een groeiende vraag naar totaaloplossingen die niet alleen voertuig gerelateerde processen vereenvoudigen. “Maar ook inzicht biedt in complexe beslissingen omtrent inkoop, verkoop en schadeafhandeling.”

VWE verandert zijn naam in VWE Automotive | Automotive Online

VWE verandert zijn naam in VWE Automotive

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

VWE Automotive onderstreept dat de markt transparanter wordt, consumenten krijgen meer kennis en inzicht in de processen. VWE moet met deze ontwikkelingen meebewegen. Zo vertelt Piet Renses (foto), directeur VWE Automotive, dat in 2016 de potentie van de VWE-data is getest en in 2017 zet het bedrijf de stap naar de implementatie en verkoop van een aantal voorspellende modellen.In 2014 vertelde Renses in een interview met Automotive al de ‘Google van de autobranche’ te willen worden.

“Deze modellen gaan de autobranche meer zekerheid bieden in de inkoop- en verkoopprocessen. Online kun je veel meer rendement halen uit data. Met data science kun je zelfs een aantal zaken voorspellen. Zo wordt onze app Finnik, waarmee je op kenteken informatie over een auto kunt ophalen, inmiddels 40 miljoen keer geraadpleegd. Die informatie, gecombineerd met deze consumentendata, heeft bijvoorbeeld waarde voor de inschatting wie wanneer welke auto zou willen kopen”, aldus Renses.

Pay per click

Hoe de afnemers voor de data science gaan betalen, is nog niet bekend. “Dat zou op basis van pay per click kunnen, maar ook in een abonnementsvorm. We zetten nu de eerste stappen op dit gebied, dus het moet ook nog wel groeien; als we concrete voorbeelden kunnen laten zien krijgt het meer waarde.”

Volgens Renses is er een groeiende vraag naar totaaloplossingen die niet alleen voertuig gerelateerde processen vereenvoudigen. “Maar ook inzicht biedt in complexe beslissingen omtrent inkoop, verkoop en schadeafhandeling.”