Volvo wint Rodi, ondersteuning bij uitstel levertijd moet beter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat werd zojuist bekend gemaakt op het Bovag Dealercongres in Dordrecht.

De score van Volvo is 0,1 punt hoger dan vorig jaar, toen Volvo er met een 8,7 met de prijs vandoor ging. De tweede plaats wordt gedeeld door vier merken: Audi, Mitsubishi, Toyota/Lexus en Volkswagen. Zij worden alle vier gewaardeerd met een 7,3.

Afhandeling garantieclaims
Uit de vragenlijsten blijkt dat dealers vooral tevredener zijn over de snelheid van het afhandelen van garantieclaims. Het waarderingscijfer hiervoor stijgt van gemiddeld 6,1 naar 6,7. Dealers waarderen ook de coulance na de garantieperiode en de verbetering van de financieringscondities voor de bedrijfsvoorraad door importeurs.

De dealers zijn het minst tevreden over de kosten van commerciële en technische trainingen. Nieuw in de top drie van verbeterpunten is de ondersteuning aan klanten bij de overschrijding van de levertijd.

Volvo-directeur Richard Snijders zegt dat de overwinning vooral te danken is aan de goede dialoog tussen dealer en importeur en door hard te werken aan een goede relatie. “We kijken goed naar de kosten van de dealers. Er is veel geïnvesteerd in aftersales.” Volvo-dealer Jan van Roosmalen zegt dat het niet alleen draait om het blussen van brandjes. “Er zijn ook gesprekken over in onze ogen hoge kosten. Maar we kijken ook structureel naar toekomst.”

In totaal zijn er dit jaar 1.700 vragenlijsten ingevuld en het gemiddelde Rodi-cijfer is een 6,4.

Bekijk het volledige Rodi-onderzoek in de rubriek Feiten & cijfers

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Volvo wint Rodi, ondersteuning bij uitstel levertijd moet beter | Automotive Online

Volvo wint Rodi, ondersteuning bij uitstel levertijd moet beter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat werd zojuist bekend gemaakt op het Bovag Dealercongres in Dordrecht.

De score van Volvo is 0,1 punt hoger dan vorig jaar, toen Volvo er met een 8,7 met de prijs vandoor ging. De tweede plaats wordt gedeeld door vier merken: Audi, Mitsubishi, Toyota/Lexus en Volkswagen. Zij worden alle vier gewaardeerd met een 7,3.

Afhandeling garantieclaims
Uit de vragenlijsten blijkt dat dealers vooral tevredener zijn over de snelheid van het afhandelen van garantieclaims. Het waarderingscijfer hiervoor stijgt van gemiddeld 6,1 naar 6,7. Dealers waarderen ook de coulance na de garantieperiode en de verbetering van de financieringscondities voor de bedrijfsvoorraad door importeurs.

De dealers zijn het minst tevreden over de kosten van commerciële en technische trainingen. Nieuw in de top drie van verbeterpunten is de ondersteuning aan klanten bij de overschrijding van de levertijd.

Volvo-directeur Richard Snijders zegt dat de overwinning vooral te danken is aan de goede dialoog tussen dealer en importeur en door hard te werken aan een goede relatie. “We kijken goed naar de kosten van de dealers. Er is veel geïnvesteerd in aftersales.” Volvo-dealer Jan van Roosmalen zegt dat het niet alleen draait om het blussen van brandjes. “Er zijn ook gesprekken over in onze ogen hoge kosten. Maar we kijken ook structureel naar toekomst.”

In totaal zijn er dit jaar 1.700 vragenlijsten ingevuld en het gemiddelde Rodi-cijfer is een 6,4.

Bekijk het volledige Rodi-onderzoek in de rubriek Feiten & cijfers

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.