Bovag Autodealers: in toekomst vijf soorten dealers

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Maarten

    Interessante ontwikkeling.. hoop dat de gevestigde orde -en dan vooral de kleinere dealers en/of universelen- er aan mee wil werken, dan zou het wel eens verfrissend kunnen gaan uitpakken.

  • Kees

    Klant is koning en bepaalt zelf waar hij koopt. Dorpsdealers, servicedealers en supportdealers staan het dichtst bij hun klanten die zij als klant behandelen. Bedrijven zoals afgebeeld op de foto verkeren in zwaar weer doordat zij de klant niet meer als klant behandelen. Men is louter gefocussed op kostenreductie (ontslaan van personeel), schaalvergroting door overname van failliete boedels, en marktvolume (margeminimalisatie) Oog oog voor wat de klant eigenlijk wil heeft geen prioriteit. Omzet scoren, zoveel mogelijk uren verkopen in de eerste drie jaar, daarna verdwijnt de klant naar het universeel bedrijf. En deze partijen moeten dan de nieuwe auto’s gaan leveren aan de klanten van dorpsdealers, servicedealers en supportdealers?

  • George V

    Toen ik dit bericht las in AM dat verkopen terug lopen verbaasde mij dit niets, heb namelijk de laatste week een bedrijf in de achterhoek bezocht, daar ik interesse had in de nieuwe C3!.

    bezoek showroom achterhoek, kom binnen in de showroom en ik ben opzoek naar de nieuwste C3.
    Echt waar, op de meest donkere plek in uw showroom staat de nieuwe C3 in het zwart, werd nog opgeschrikt door een dame, die achter de balie weg gedoken zat en mij een goede middag toewenste, echt schrikken!.

    Toen ik 1 seconde bij de nieuwste C3 stond, werd de vraag gesteld door de een verkoper, wat ik van de C3 vond, zei hem dat ik 1 seconde aan kijken was en geen oordeel er over had op dit moment.
    Daarna een rommelig verhaal v.d. verkoop man wat het verschil nu is tussen de bestaande exclusief en de nieuwe zelfs een automaat, wat voor techniek deze bak heeft, ik snapte het niet. En dat er alleen maar oude mensen in dit merk rijden Jong zie je hier niet.

    Niet 1 plus punt dus over deze nieuwe C3 uitvoering. Over restwaarde van een C3 van 8 maanden oud zal ik u niet vermoeien, ik was echt diep bedroeft.

    Wat mij verder op valt in merken showroom, dat de auto’s er maar in gepropt worden.Als je als toekomstige koper binnen komt, heb je geen idee hoe de auto’s staan. Een aanrader voor de dealers zet gewoon de C1 -C2- C4- C5 enz bij elkaar ook de bedrijfswagens en natuurlijk de nieuwste aanwinst b.v. de C3 in het midden met veel licht erop.
    Ook diep droevig zelfde dealer andere plaats was het ook niet leuk, half uur in de C3 gezeten, receptie kijkt en doet verder niets.
    Er kwam na een tijdje beweging in de showroom, keek de verkoopman vanuit de C3 eens aan, maar hij maakten geen aanstalten om mij te woord te staan.Toen ben ik maar op hem toe gelopen en gevraagd of ik een folder kon krijgen van die geweldige C3.
    Helaas, Hij was van de FIAT en zou zijn collega even halen. Drong aan, alleen een folder a.u.b., u weet toch wel waar die liggen in deze showroom. Het lukte hem, verder geen interesse vragen aan mij gesteld en zeker niet of ik iets wilde kopen. Kom toch naar een C3 van €20.000,= kijken.
    Weet zeker dat ik de dealer een dienst heb bewezen, door hem een mail te sturen over dit beeld van zijn bedrijf met zeker 5 vestigingen. Ga over een aantal maanden heel misschien nog eens kijken, als de directie het niet erg vind. Zij hebben geen reactie op mail gegeven, heel dom. Ga er toch vanuit dan ik over 6 maanden ontvangen wordt op een normale manier, dat uw verkoop mensen, niet met Hoi met de telefoon aan het oor je verwelkomen . Gewoon iedereen met U aan spreken, welkom heten, even de showroom indeling aangeven en heel blij kijken, als zij over het merk mag vertellen, want dat hoort er zeker bij!.
    En als laatste prijstlijst-uitrusting spec & tech gegevens die ik mee kreeg, gewoon niet te lezen, inkt op denk ik en dat voor een introductie. Vrees dat deze mensen geen bestaands recht hebben Op naar de dealer waar klant koning is!!

Bovag Autodealers: in toekomst vijf soorten dealers | Automotive Online

Bovag Autodealers: in toekomst vijf soorten dealers

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Maarten

    Interessante ontwikkeling.. hoop dat de gevestigde orde -en dan vooral de kleinere dealers en/of universelen- er aan mee wil werken, dan zou het wel eens verfrissend kunnen gaan uitpakken.

  • Kees

    Klant is koning en bepaalt zelf waar hij koopt. Dorpsdealers, servicedealers en supportdealers staan het dichtst bij hun klanten die zij als klant behandelen. Bedrijven zoals afgebeeld op de foto verkeren in zwaar weer doordat zij de klant niet meer als klant behandelen. Men is louter gefocussed op kostenreductie (ontslaan van personeel), schaalvergroting door overname van failliete boedels, en marktvolume (margeminimalisatie) Oog oog voor wat de klant eigenlijk wil heeft geen prioriteit. Omzet scoren, zoveel mogelijk uren verkopen in de eerste drie jaar, daarna verdwijnt de klant naar het universeel bedrijf. En deze partijen moeten dan de nieuwe auto’s gaan leveren aan de klanten van dorpsdealers, servicedealers en supportdealers?

  • George V

    Toen ik dit bericht las in AM dat verkopen terug lopen verbaasde mij dit niets, heb namelijk de laatste week een bedrijf in de achterhoek bezocht, daar ik interesse had in de nieuwe C3!.

    bezoek showroom achterhoek, kom binnen in de showroom en ik ben opzoek naar de nieuwste C3.
    Echt waar, op de meest donkere plek in uw showroom staat de nieuwe C3 in het zwart, werd nog opgeschrikt door een dame, die achter de balie weg gedoken zat en mij een goede middag toewenste, echt schrikken!.

    Toen ik 1 seconde bij de nieuwste C3 stond, werd de vraag gesteld door de een verkoper, wat ik van de C3 vond, zei hem dat ik 1 seconde aan kijken was en geen oordeel er over had op dit moment.
    Daarna een rommelig verhaal v.d. verkoop man wat het verschil nu is tussen de bestaande exclusief en de nieuwe zelfs een automaat, wat voor techniek deze bak heeft, ik snapte het niet. En dat er alleen maar oude mensen in dit merk rijden Jong zie je hier niet.

    Niet 1 plus punt dus over deze nieuwe C3 uitvoering. Over restwaarde van een C3 van 8 maanden oud zal ik u niet vermoeien, ik was echt diep bedroeft.

    Wat mij verder op valt in merken showroom, dat de auto’s er maar in gepropt worden.Als je als toekomstige koper binnen komt, heb je geen idee hoe de auto’s staan. Een aanrader voor de dealers zet gewoon de C1 -C2- C4- C5 enz bij elkaar ook de bedrijfswagens en natuurlijk de nieuwste aanwinst b.v. de C3 in het midden met veel licht erop.
    Ook diep droevig zelfde dealer andere plaats was het ook niet leuk, half uur in de C3 gezeten, receptie kijkt en doet verder niets.
    Er kwam na een tijdje beweging in de showroom, keek de verkoopman vanuit de C3 eens aan, maar hij maakten geen aanstalten om mij te woord te staan.Toen ben ik maar op hem toe gelopen en gevraagd of ik een folder kon krijgen van die geweldige C3.
    Helaas, Hij was van de FIAT en zou zijn collega even halen. Drong aan, alleen een folder a.u.b., u weet toch wel waar die liggen in deze showroom. Het lukte hem, verder geen interesse vragen aan mij gesteld en zeker niet of ik iets wilde kopen. Kom toch naar een C3 van €20.000,= kijken.
    Weet zeker dat ik de dealer een dienst heb bewezen, door hem een mail te sturen over dit beeld van zijn bedrijf met zeker 5 vestigingen. Ga over een aantal maanden heel misschien nog eens kijken, als de directie het niet erg vind. Zij hebben geen reactie op mail gegeven, heel dom. Ga er toch vanuit dan ik over 6 maanden ontvangen wordt op een normale manier, dat uw verkoop mensen, niet met Hoi met de telefoon aan het oor je verwelkomen . Gewoon iedereen met U aan spreken, welkom heten, even de showroom indeling aangeven en heel blij kijken, als zij over het merk mag vertellen, want dat hoort er zeker bij!.
    En als laatste prijstlijst-uitrusting spec & tech gegevens die ik mee kreeg, gewoon niet te lezen, inkt op denk ik en dat voor een introductie. Vrees dat deze mensen geen bestaands recht hebben Op naar de dealer waar klant koning is!!