‘Zeven miljoen besteed aan slooppremie-reclames’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Uit cijfers van ARN blijkt dat er zo’n 1.800 nieuwe auto’s zijn verkocht binnen de sloopregeling. Volgens Adfact moeten de nieuwverkopen dan ook snel aantrekken, willen de reclame-uitgaven in verhouding staan tot de opbrengsten.

De sloopregeling ging 28 mei van start, maar volgens Adfact was in april al ruim 7 procent van de bruto reclamebestedingen uitgegeven aan sloop-gerelateerde campagnes. Citroën, Peugeot, Renault en Fiat startten als eersten reclamecampagnes rond de regeling. Later volgden Volkswagen en Ford. Andere grote auto-adverteerders Opel, Toyota en Hyundai spelen met hun uitingen niet in op de slooppremie.

Omdat de auto`s nog niet op kenteken zijn gezet, kan ARN nog niet zeggen welke merken er goed en minder goed vertegenwoordigd zijn onder de nieuwverkopen. Onder de occasions zijn Ford, Fiat en Peugeot het populairst. Ook de niet-adverteerder Opel doet het goed.

‘Zeven miljoen besteed aan slooppremie-reclames’ | Automotive Online

‘Zeven miljoen besteed aan slooppremie-reclames’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Uit cijfers van ARN blijkt dat er zo’n 1.800 nieuwe auto’s zijn verkocht binnen de sloopregeling. Volgens Adfact moeten de nieuwverkopen dan ook snel aantrekken, willen de reclame-uitgaven in verhouding staan tot de opbrengsten.

De sloopregeling ging 28 mei van start, maar volgens Adfact was in april al ruim 7 procent van de bruto reclamebestedingen uitgegeven aan sloop-gerelateerde campagnes. Citroën, Peugeot, Renault en Fiat startten als eersten reclamecampagnes rond de regeling. Later volgden Volkswagen en Ford. Andere grote auto-adverteerders Opel, Toyota en Hyundai spelen met hun uitingen niet in op de slooppremie.

Omdat de auto`s nog niet op kenteken zijn gezet, kan ARN nog niet zeggen welke merken er goed en minder goed vertegenwoordigd zijn onder de nieuwverkopen. Onder de occasions zijn Ford, Fiat en Peugeot het populairst. Ook de niet-adverteerder Opel doet het goed.