Dealers laken schadesturing leasemij’en

Redactie Redactie
• Laatste update:

Gemiddeld waarderen dealers de relatie met leasemaatschappijen met een 6,7. Ze zijn het meest tevreden over de vrijheid die consumenten hebben bij het kiezen voor de dealer bij onderhoud en reparatie aan hun lease-auto; hiervoor geven ze gemiddeld een 7,2 (2007: 7,3). Ook over de aflevering zijn ze tevreden.

De vrijheid die berijders krijgen om voor de dealer te kiezen in geval van schade, wordt gewaardeerd met een 3,3. Ook de vergoeding voor schadeherstel (4,3) en de vrijheid van de berijder bij de keuze van de dealer voor glasreparatie (4,5) scoren zeer laag. “Dat leasemaatschappijen sturen is logisch, waar dat gebeurt om de kosten laag te houden. Wij hebben de indruk dat inkoop soms de overhand krijgt boven relatiebeheer”, zegt Martin Huisman van Bovag Autodealers. “Aan de andere kant moet het aanbod van onze dealers natuurlijk minimaal marktconform zijn.”

De belangrijkste verbeterpunten die Bovag Autodealers signaleert, zijn de snellere goedkeuring bij ROB-Net (6,9, in 2007 een 6,6) en de behulpzaamheid bij telefonisch contact (van een 6,6 naar een 7,0). “De slotconclusie is dat de relatie met leasemaatschappijen goed is, maar op punten verbeterd kan worden”, aldus Huisman.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Dealers laken schadesturing leasemij’en | Automotive Online

Dealers laken schadesturing leasemij’en

Redactie Redactie
• Laatste update:

Gemiddeld waarderen dealers de relatie met leasemaatschappijen met een 6,7. Ze zijn het meest tevreden over de vrijheid die consumenten hebben bij het kiezen voor de dealer bij onderhoud en reparatie aan hun lease-auto; hiervoor geven ze gemiddeld een 7,2 (2007: 7,3). Ook over de aflevering zijn ze tevreden.

De vrijheid die berijders krijgen om voor de dealer te kiezen in geval van schade, wordt gewaardeerd met een 3,3. Ook de vergoeding voor schadeherstel (4,3) en de vrijheid van de berijder bij de keuze van de dealer voor glasreparatie (4,5) scoren zeer laag. “Dat leasemaatschappijen sturen is logisch, waar dat gebeurt om de kosten laag te houden. Wij hebben de indruk dat inkoop soms de overhand krijgt boven relatiebeheer”, zegt Martin Huisman van Bovag Autodealers. “Aan de andere kant moet het aanbod van onze dealers natuurlijk minimaal marktconform zijn.”

De belangrijkste verbeterpunten die Bovag Autodealers signaleert, zijn de snellere goedkeuring bij ROB-Net (6,9, in 2007 een 6,6) en de behulpzaamheid bij telefonisch contact (van een 6,6 naar een 7,0). “De slotconclusie is dat de relatie met leasemaatschappijen goed is, maar op punten verbeterd kan worden”, aldus Huisman.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.