Nieuwe Automotive: Traditionele contracten zorgen voor frictie

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

De nieuwe Automotive, die vanaf vandaag te lezen is, staat in het teken van marketing & retail. Hoe kunnen autobedrijven hun marketinginzet optimaliseren? Soms door nieuwe wegen te bewandelen, maar vaak volstaat de juiste combinatie van traditionele en nieuwe mediakanalen. Maar daarbij geldt wel dat het autobedrijf, dealers en leden van werkplaatsformules, de vrijheid moeten krijgen om te handelen. En de wetgever moet daarbij helpen, stelt Bovag. 

In het dossier is er verder aandacht voor de traditionele lifestyle- en verkoopevents. Autoscout24-directeur Rachel Gómez y Mazeland vertelt waarom de occasionportal de veelbesproken Prijscheck opnieuw introduceert, vier winnaars van een Online Dealeraward delen hun marketingstratregie en de schadebranche zocht op het Acoat Selected Congres naarstig naar onderscheidend vermogen. 

Verder in het oktobernummer van Automotive Management:

  • Waarom fuseren leasemaatschappijen Terberg Lease en Business Lease?;
  • Columns van Hans Adriani, Arjen de Jong en Paul de Vries;
  • Diagnose-expert Frank Bouman vertelt hoe op het idee van Jifeline kwam en wat het betekende voor zijn leven; 
  • De belangrijkste feiten en cijfers staan in de rubriek Kennisbank;
  • De Autosalon van Parijs is nog steeds de best bezochte beurs van Europa. Toch haken de deelnemers af;
  • In Familiezaken geven Ad en Albert de Goey een inkijkje in hun schadebedrijf en hun samenwerking;
  • Peter de Jong vertelt in de rubriek Nieuwe Post over zijn aanstelling bij mobiliteitskaartleverancier Wego;
  • Het Autonieuws-panel boog zich over de nieuwe Audi A1 en is niet ontevreden.

Lees hier het oktobernummer van Automotive.

Automotive Werkplaats

In het Werkplaatskatern deze keer veel aandacht voor smeermiddelen & additieven. Waarom heeft elke autofabrikant tegenwoordig zijn eigen olie? En hoe regel je dan de voorraad? Hoe lang blijven vloeistoffen nog een margemaker, met de komst van al die EV’s? Verder lost Asim Saglam een storing op aan een Mercedes A45 AMG, namen we een kijkje in de werkplaats van Sjoerd-Jan Feenstra, zetten we een Volkswagen Arteon op de brug en versloeg Jos Lamboo de carrosseriebeurs in Aken.

Lees hier het oktobernummer van Automotive Werkplaats

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.