Bizz Nizz Software gaat concurrentie aan met grote providers

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat zegt Maarten Bekkers, algemeen directeur van Bizz Nizz Software. Bekkers was in het verleden onder meer directeur van Autorola Benelux en begon in 2014 bij Bizz Nizz. In eerste instantie was de autobranche een niche voor het bedrijf, inmiddels focust Bekkers zich helemaal op de automotive.

Afgelopen week presenteerde het bedrijf een module voor leadopvolging. En daarmee is het pakket aan producten dat Bekkers in eerste instantie wil aanbieden compleet. Naast een leadmodule is er ook een voorraadbeheersysteem en een advertentiemanager. Bekkers: “We denken dat we de beste en meest gebruiksvriendelijke software hebben voor het autobedrijf. Ons doel is enerzijds zoveel mogelijk leads te genereren voor het autobedrijf, maar ook om bedrijven te helpen met software om de leads op te volgen en te converteren.”

Volwaardige concurrent

Met deze producten begeeft Bekkers zich in het vaarwater van traditionele partijen als VWE, RDC (dat vandaag door Bovag is ondergebracht bij Bovemij) en Autodata. Bekkers denkt een volwaardige concurrent te kunnen worden. “Wij willen niet het goedkopere, maar het beste alternatief zijn.” Dit jaar zijn de producten ontwikkeld, volgend jaar wil hij echt de markt op. “We sluiten nu de eerste partijen aan en doen ervaring op met onze producten. Volgend jaar willen we ons nadrukkelijk gaan positioneren in de markt.”

Volgens Bekkers valt er bij leadmanagement nog een wereld te winnen. “Veel autobedrijven meten enkel de marketinginspanning grondig. De verkoopinspanningen die nadien volgen worden vrijwel niet gemeten of opgevolgd. Hierdoor is er geen zicht op hoeveel verkopen voortvloeien uit specifieke marketingcampagnes. Wij willen zowel de marketing- als verkoopinspanningen inzichtelijk en meetbaar maken en daarbij de administratieve rompslomp beperken.”

Lees meer over de leadmodule in het persbericht van Bizz Nizz Software.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Bizz Nizz Software gaat concurrentie aan met grote providers | Automotive Online

Bizz Nizz Software gaat concurrentie aan met grote providers

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat zegt Maarten Bekkers, algemeen directeur van Bizz Nizz Software. Bekkers was in het verleden onder meer directeur van Autorola Benelux en begon in 2014 bij Bizz Nizz. In eerste instantie was de autobranche een niche voor het bedrijf, inmiddels focust Bekkers zich helemaal op de automotive.

Afgelopen week presenteerde het bedrijf een module voor leadopvolging. En daarmee is het pakket aan producten dat Bekkers in eerste instantie wil aanbieden compleet. Naast een leadmodule is er ook een voorraadbeheersysteem en een advertentiemanager. Bekkers: “We denken dat we de beste en meest gebruiksvriendelijke software hebben voor het autobedrijf. Ons doel is enerzijds zoveel mogelijk leads te genereren voor het autobedrijf, maar ook om bedrijven te helpen met software om de leads op te volgen en te converteren.”

Volwaardige concurrent

Met deze producten begeeft Bekkers zich in het vaarwater van traditionele partijen als VWE, RDC (dat vandaag door Bovag is ondergebracht bij Bovemij) en Autodata. Bekkers denkt een volwaardige concurrent te kunnen worden. “Wij willen niet het goedkopere, maar het beste alternatief zijn.” Dit jaar zijn de producten ontwikkeld, volgend jaar wil hij echt de markt op. “We sluiten nu de eerste partijen aan en doen ervaring op met onze producten. Volgend jaar willen we ons nadrukkelijk gaan positioneren in de markt.”

Volgens Bekkers valt er bij leadmanagement nog een wereld te winnen. “Veel autobedrijven meten enkel de marketinginspanning grondig. De verkoopinspanningen die nadien volgen worden vrijwel niet gemeten of opgevolgd. Hierdoor is er geen zicht op hoeveel verkopen voortvloeien uit specifieke marketingcampagnes. Wij willen zowel de marketing- als verkoopinspanningen inzichtelijk en meetbaar maken en daarbij de administratieve rompslomp beperken.”

Lees meer over de leadmodule in het persbericht van Bizz Nizz Software.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.